adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

گزارش نمایشگاه مدیکا 2020

گزارش نمایشگاه مدیکا 2020
۰۶ آذر ۱۳۹۹
  • ۰
  • ۲۱۹۱

گزارش نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی مدیکا 2020 یا MEDICA 2020

سال 2020 تمام کلیشه ها را برای مردمان جهان بهم ریخت! چیزهایی که برای ما بدیهی بود به رویا تبدیل شدند. هزاران نفر شغل هایشان را از دست دادند. کسب و کارهای فراوانی به ورشکستگی رسیدند و صد البته بودند کسب و کارهایی که رونق گرفتند و به آنها خیلی بیش تر از پیش بها داده شد، مانند تولید تجهیزات پزشکی. ویروس کرونا جان هزاران نفر را در سرتاسر این کره خاکی گرفت، این ویروس منحوس هرچه بود باعث شد ما بیشتر به داشته هایمان توجه کنیم، قدر آنها را بدانیم و دنیای مجازی را جدی بگیریم.
یکی از کسب و کارهایی که در دوران کرونا از رونق افتاد یا میتوان گفت که به طور کلی نابود شد، صنعت نمایشگاهی بود که تقریبا اکثر نمایشگاه های جهان در سال 2020 به دلیل همه گیری یا پاندمی ویروس کرونا تعطیل شدند، در همین ایران ما فقط، در حوزه تجهیزات پزشکی ده ها و یا شاید صدها نمایشگاه برگزار نشدند. نمایشگاه هایی که اغلب از کیفیت خاصی برخوردار نبودند و هزینه های سرباری برای شرکت های این حوزه میتراشیدند.

ویروس کرونا به مردم جهان آموخت که باید به سمت مجازی شدند بروند و در دنیای جدید جای برای عادت های قدیمی وجود ندارد. این درس خیلی شبیه به چیزی است که برای شرکت نوکیا اتفاق افتاده بود.

هر چند که برگزاری و برپایی نمایشگاه های مجازی امر جدید در کشورهای پیشرفته نبود، ولی بعد از همه گیری ویروس کرونا، نیاز به آنها شدیدا احساس شد. به طوریکه برخی از نمایشگاه ها بزرگ رو به دنیای دیجیتال آوردند و رویداد خود را مجازی برگزار کردند.

مدیکا (MEDICA) بزرگترین نمایشگاه تجهیزات پزشکی و صنایع وابسته جز دسته ای بود که نمیخواست بازار را، حتی برای یکسال هم که شده از دست بدهد، چرا که در دنیای جدید، ممکن است شما برای سال ها اولین و بزرگترین باشید ولی لحظه ای غفلت ممکن است شما را به سرنوشت نوکیا مبدل کند.

نمایشگاه مجازی مدیکا 2020 ، غیرقابل قبول بود!

نمایشگاه مدیکا (MEDICA) در سال 2020 ، به دلیل پاندمی و محدودیت های اجتماعی، به صورت مجازی برگزار شد، نبود زیرساخت مناسب و غافلگیر شدن برگزار کنندگان در جای جای پلتفرم نمایشگاهی به چشم میخورد، سردرگم بودن بخش ها و گیج شدن بازدید کنندگان از ویژگی های منحصر به فرد این نمایشگاه بزرگ بود! 
مدیکا به خوبی میداند که دنیا به سمت دیجیتال شدن است به همین دلیل ، برگزارکنندگان اعلام کردند که نمایشگاه سال بعد یعنی مدیکا 2021، به دو صورت مجازی و حضوری برگزار میشود.
اما چرا نمایشگاه را غیرقابل قبول ذکر کردیم؟ طبیعتا از بزرگترین نمایشگاه تجهیزات پزشکی انتظار بیشتری میرفت تا نرم افزار و پلتفرم نمایشگاهی بهینه و کارآمدی داشته باشد. به نظر نگارنده این متن و با توجه به محتویات سال های گذشته مدیکا (برای مثال گزارش نمایشگاه مدیکا 2019 را بخوانید)، این دوره ضعیف ترین دوره ی برگزاری مدیکا در سال های اخیر بوده است.

وقتی امکانات و ویژگی های نمایشگاه مجازی مدیکا را با استارت آپ های نمایشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی داخلی همانند مدیرنس مقایسه میکنیم واقعا حرفی برای گفتن ندارد. (اگر تولیدکننده، واردکننده و یا توزیع کننده هستید میتوانید، شرکت و محصولتان را در مدیرنس و در بین رقبا به نمایش بگذارید.)

آمار و ارقام نمایشگاه

تعداد 1531 شرکت از 59 کشور جهان در مدیکا و کمپامد 2020، حضور داشتند.
تعداد 1317 شرکت به عنوان غرفه دار مجازی در مدیکا 2020 حضور داشتند.
تعداد 214 شرکت به عنوان غرفه دار مجازی در کمپامد 2020 که بر رسم هرساله در کنار نمایشگاه مدیکا برگزار میشود نیز حضور داشتند.

چینی ها برنده مدیکا 2020 بودند!

وقتی در دل محصولات سایت و ویدیوهای آنها جستجو میکنید، یک چیز به وضوح مشخص است، اینکه شرکت های چینی این مجال را فرصت قلمداد کرده و به خوبی خود و محصولاتشان را معرفی کردند. تعداد 335 شرکت از چین در نمایشگاه حضور داشتند، حتی بیشتر از آلمان که خود میزبان این رویداد بوده است.

از ایرانی ها مدیکا 2020، چه خبر؟

متاسفانه در کشور ما دیجیتال سازی تا قبل از کرونا مورد توجه قرار نمیگرفت، و شرکت های تجهیزات پزشکی از ظرفیت های بالقوه این زمینه به خوبی بهره نمی بردند. به خاطر همین نا آشنایی با دنیای دیجیتال، تنها یک شرکت و آن هم بطور ناقص در مدیکا 2020 از ایران حضور داشت. شرکت کامپوزیت گستر سپاهان با نماد CGS، که تنها آدرس، شماره تلفن، سایت و گروه کالایی آن (ایمپلنت های ارتوپدی) در نمایشگاه نشان داده شده است.
ما در مدیرنس چندسالی است مشغول ترویج این فرهنگ هستیم که نمایشگاه های آنلاین نه تنها از نمایشگاه های فیزیکی بازدهی بیشتری دارند، بلکه کم هزینه تر، 24 ساعته و 7 روز هفته دایر هستند و دسترسی به آنها از هرکجای این کره خاکی مهیا است. برای اینکه بین رقبا نام شما هم وجود داشته باشد شما باید در جای جای دنیای مجازی در میان آن حضور داشته باشید.
اگر شما یک شرکت تجهیزات و ملزومات پزشکی هستید، ما در مدیرنس به شما کمک میکنیم تا در دنیای دیجیتال، بین رقبا حضور داشته باشید.

چگونه شرکت های تجهیزات پزشکی میتوانند در هر شرایطی در بازار حضور داشته باشند و برندشان همیشه پا بر جا بماند؟ 

پاسخ : دیجیتال سازی!

زمانی که شرکتی برای مشاوره برندسازی پیش ما می آید، اولین سوالی که میپرسد این است که چرا من باید در نمایشگاه آنلاین مدیرنس یا هر نمایشگاهی آنلاینی حضور داشته باشم؟ درحالی که وب سایت دارم!

در پاسخ میگوییم که شما دفتر کار دارید، پس چرا در نمایشگاه های فیزیکی حضور پیدا میکند! دلیل روشن است؛ در بازار ماندن.

 آیا تا به حال به این نکته فکر کرده اید؟ که چرا ایرانسل با وجود اینکه همه او را می شناسند، بازهم تبلیغات میکند؟ میلیاردها تومان خرج میکند تا بین رقبای خود در کنار زمین فوتبال، در جای جای اینترنت حضور داشته باشد. آیا کسانی که موبایل دارند ایرانسل را نمی شناسند؟! 
پاسخ یک چیز است برندسازی! چون نمیخواهد نوکیا باشد.

معتبر بودن برند یک چیز است و نگهداری آن چیز دیگری که شرکت های تجهیزات پزشکی ایرانی باید به آن توجه ویژه تری داشته باشند. نمایشگاه مدیکا 2020 هرچقدر هم که نسبت به سال های گذشته ضعیف برگزار شد، ولی فرصت بسیار مناسبی بود تا شرکت های ایرانی محصولاتشان را به دنیا معرفی کنند که متاسفانه فرصت سوزی کردند. البته ویروس کرونا باعث شد که شرکت ها به نیاز دیجیتال سازی بیشتر پی ببرند.

ما در مدیرنس به دنبال این هستیم که پروژه های شما با موفقیت همراه شوند و برند شما همیشه، هرجا و در هر شرایطی در میان رقبا حضور داشته باشد.

محصولات مدیکا 2020

تعداد 16704 عدد محصول در پلتفرم مجازی نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است که در ادامه چند محصول جالب از آن ها را معرفی می کنیم.

1- مانیتور پزشکی شرکت ال جی

مانیتور پزشکی شرکت ال جی 2020

مانیتور شرکت ال جی مدل LG 31HN713D از حالت Focus View  بهره می برد که به شما امکان می دهد قسمت خاصی از تصویر پزشکی را از نزدیک مشاهده کنید. این ویژگی افراد را قادر می سازد تا بر روی مهمترین قسمت تصویر برای تشخیص دقیق تر و کارآمد تمرکز کنند.

2- سیستم اشعه ایکس با بازوی U یا U-arm

سیستم اشعه ایکس با بازوی U یا U-arm

شرکت Amadeo  یک سیستم اشعه ایکس با بازوی U یا U-arm، موتور دار تولید کرده است. این سیستم با طراحی جمع و جور و حداقل ارتفاع سقف  2.4 متری، برای اتاق های کوچک کاملاً مناسب است. این دستگاه شامل تمام اجزا و لوازم لازم برای اشعه ایکس دیجیتال بدون کاست است: سیستم U-arm موتوری، ژنراتور، ردیاب اشعه X، رایانه شخصی و یک نرم افزار تشخیصی.

3- دانسیتومتر تاشو

تراکم سنج استخوانی با قسمت های تاشو

دستگاه اینوس دی (Inus D)، یک تراکم سنج استخوانی با قسمت های تاشو در بخش سر و پا است. با استفاده از روش محوری DXA، تراکم استخوان در ستون فقرات، استخوان ران و باز را میتوانید تعیین کنید. دقت بالا و تعیین خودکار منطقه مورد نظر، دو مزیت دیگر این دستگاه است. موقعیت یابی بیمار با سیستم کنترل لیزری میباشد.

4-کیف اشعه ایکس لئوناردو

کیف اشعه ایکس قابل حمل لئوناردو

کیف اشعه ایکس قابل حمل لئوناردو (Leonardo DR mini II)،  فقط 8.9 کیلوگرم وزن دارد و یکی از سبک ترین سیستم های جهان است.

کیف اشعه ایکس قابل حمل لئوناردو

به سرعت آماده شده و استفاده از آن آسان است. این نوت بوک به یک نرم افزار دریافت اطلاعات و تشخیص مجهز است. دتکتوراشعه ایکس بی سیم آن که سی اس ال (CsI X-ray detector) نام دارد، در فضای داخلی کیف جا میشود و بهترین کیفیت تصویر را حتی در دوزهای کم اشعه X نیز تضمین می کند.

5- ساعت دیابتی ها

ساعت دیابتی ها

برای بسیاری از بیماران، پوشیدنی ها به خصوص در مدیریت دیابت ضروری شده اند. نظارت و مانیتورینگ  قند خون با ساعت شوگرواچ (Sugarwatch)، ساخت ای پی اس بایو (EPS Bio Technology) آسان شده است. این ساعت را می توان به تلفن هوشمند متصل کرد و به حسگرهای زیستی پیشرفته نیزمجهز است.

ساعت دیابتی ها

این ساعت در سراسر جهان اولین مانیتور قند خون یا گلوکومتر پوشیدنی برای تعادل زندگی دیابتی میباشد.


6- الکتروکاردیوگرام یا نوار قلب پوشیدنی

الکتروکاردیوگرام یا نوار قلب پوشیدنی

دستگاه لومد (LevMed Mobile)، یک الکتروکاردیوگرام یا نوار قلب پوشیدنی است که برای اندازه گیری سیگنال های  قلبی می توان از آن استفاده کرد، این دستگاه به شکل کمربند میباشد. هدف تولید کنندگان این دستگاه این است که راه حل های پزشکی قلبی برای همه قابل دسترس باشد، حتی در مناطق روستایی، دورترین مکان ها، در هواپیماها و کشتی ها.


منبع محتوا : اختصاصی مدیرنس
نظرات کاربران

مقالات مشابه

 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.