adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

استاندارد پوششهای حفاظتی در برابر عوامل عفونی - ماسکهای پزشکی صورت روش آزمون مقاومت در برابر نفوذ با استفاده از خون مصنوعی - پاشش با حجم ثابت و به طور افقی ISIRI-9261

استاندارد پوششهای حفاظتی در برابر عوامل عفونی - ماسکهای پزشکی صورت روش آزمون مقاومت در برابر نفوذ با استفاده از خون مصنوعی - پاشش با حجم ثابت و به طور افقی ISIRI-9261
۲۶ مهر ۱۳۹۹
  • ۰
  • ۱۰۰۲

پیش گفتار

استاندارد پوششهای حفاظتی در برابر عوامل عفونی - ماسکهای پزشکی صورت روش آزمون مقاومت در برابر نفوذ با استفاده از خون مصنوعی - پاشش با حجم ثابت و به طور افقی » که توسط کمیسیون های مربوط تهیه و تدوین شده و در یکصد و چهلمین جلسه کمیته ملی استاندارد مهندسی پزشکی مورخ 87 / 9 / 20 مورد تایید قرار گرفته است ، اینک به استناد بند یک ماده 3 قانون اصلاح قوانین ومقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب بهمن ماه 1371 بعنوان استاندارد ملی ایران منتشر می شود.

برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفت های ملی وجهانی در زمینه صنایع ، علوم و خدمات ، استاندارد های ملی ایران در مواقع لزوم تجدیدنظر خواهد شد و هر گونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استانداردها ارائه شود ، در هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه قرار خواهد گرفت . بنابراین برای مراجعه به استاندارد های ایران باید همواره از آخرین تجدید نظر آنها استفاده کرد . در تهیه و تدوین این استاندارد سعی شده است که ضمن توجه به شرایط موجود ونیازهای جامعه ، در حد امکان بین این استاندارد و استانداردهای ملی کشورهای صنعتی و پیشرفته هماهنگی ایجاد شود.

منابع ومآخذی که در تهیه این استاندارد به کار رفته به شرح زیر است :

ISO 22609, 2004: Clothing for protection against infectious agents -Medical face masks - Test method for resistance against penetration by synthetic blood (fixed volume, horizontally projected)

مقدمه

شاغلین، به ویژه افرادی که در حرفه سلامت و درمان به امر مراقبت و درمان آسیب ها و بیماری۔های خاص اشتغال دارند، ممکن است در معرض مایعات بیولوژیکی که قابلیت انتقال بیماری را دارند قرار گیرند. بیماری هایی که ممکن است به وسیله انواع مختلف میکروارگانیسم ها ایجاد شوند، می توانند خطرات بارزی را برای سلامت و زندگی افراد به دنبال داشته باشند. این مسئله به خصوص برای ویروس هایی که از طریق خون انتقال می یابند مانند هپاتیت و ایدز صادق است. نظر به اینکه کنترل های مهندسی نمی تواند بطور کامل مواجهه افراد را حذف کند، عمدتا توجه به کاهش تماس مستقیم پوستی از طریق پوشش های محافظتی مقاوم معطوف می شود. روش آزمون ذکر شده در این استاندارد برای رتبه بندی عملکرد مقاومت ماسک های پزشکی صورت در برابر نفوذ خون مصنوعی می باشد که در شکل واقعی استفاده بهنگام ، در تماس با جریان خونی با سرعت بالا که از محل یک زخم خارج می شود، رخ می دهد.

این روش آزمون، میزان محافظت صورت فرد در معرض قرار گرفته را ، در مقابل خون و مایعات بدن مورد ارزیابی قرار می دهد. همچنین ، جهت ارزیابی میزان مقاومت ماسک پزشکی صورت در مقابل نفوذ خون مصنوعی می باشد که با حجم ثابت ، سرعت بالا و در مدت زمان کوتاه (s 2 / 5 - .) با سطح ماسک تماس می یابد. تعیین وضعیت «قبول یا رد» برای ماسک پزشکی
صورت بر پایه تشخیص چشمی نفوذ خون مصنوعی می باشد.

هدف و دامنه کاربرد

هدف از تدوین این استاندارد ارائه یک روش آزمون آزمایشگاهی برای اندازه گیری میزان مقاومت ماسکهای پزشکی صورت در برابر نفوذ با استفاده از پاشش خون مصنوعی می باشد.

این استاندارد در ابتدا عملکرد مواد یا ساختار مواد متشکله در ماسکهای پزشکی صورت را مورد تو یه قرار می دهد. این استاندارد عملکرد ماسک پزشکی صورت را از جنبه طراحی، ساختار، اجزاء ارتباطی و یا سایر عواملی که حفاظت کلی آن را (نظیر پالایش و افت فشار) تحت تأثیر فرار می دهد، در بر نمی گیرید.

این استاندارد ، عملکرد ماسکهای پزشکی صورت را به عنوان یک عامل حفاظتی در برابر آلودگی انتقال یافته از راه هوا یا عاملی برای جلوگیری از نفوذ آئروسل ترشحات بدن که بر روی ماسک ته نشین می شود، مورد ارزیابی قرار نمی دهد.

ادامه این استاندارد را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.


منبع محتوا : سازمان ملی استاندارد
نظرات کاربران

مقالات مشابه

 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.