adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

استاندارد ظروف شیشه ای و پلاستیکی آزمایشگاهی - لوله ها برای اندازه گیری سرعت رسوب گلبولهای قرمز با روش وستر گرین

استاندارد ظروف شیشه ای و پلاستیکی آزمایشگاهی - لوله ها برای اندازه گیری سرعت رسوب گلبولهای قرمز با روش وستر گرین
۲۹ مهر ۱۳۹۹
  • ۰
  • ۱۴۹۲

پیش گفتار

استاندارد" ظروف شیشه ای و پلاستیکی آزمایشگاهی - لوله ها برای اندازه گیری سرعت رسوب گلبولهای قرمز با روش وستر گرین " که پیش نویس آن در کمیسیون های فنی مربوط توسط شرکت اسلوب آفرینان آریا آذربایجان تهیه و تدوین شده و در سیصد و نودمین اجلاسیه کمیته ملی استاندارد مهندسی پزشکی مورخ 91 / 11 / 30 مورد تصویب قرار گرفته است، اینک به استناد بند یک ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، مصوب بهمن ماه 1371، به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر می شود.

برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفت های ملی و جهانی در زمینه صنایع، علوم و خدمات، استانداردهای ملی ایران در مواقع لزوم تجدید نظر خواهد شد و هر پیشنهادی که برای اصلاح و تکمیل این استانداردها ارائه شود، هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه قرار خواهد گرفت. بنابراین، باید همواره از آخرین تجدیدنظر استانداردهای ملی استفاده کرد.

منبع و مأخذی که برای تهیه این استاندارد مورد استفاده قرار گرفته به شرح زیر است:

ISO 13079: 2011, Laboratory glass and plastics ware —Tubes for the measurement of the erythrocyte sedimentation rate by the Westergren method

هدف و دامنه کاربرد

هدف از تدوین این استاندارد، تعیین الزامات برای استفاده از لوله های شیشه ای و پلاستیکی یک بار مصرف و چند بار مصرف برای اندازه گیری سرعت رسوب گلبول های قرمز (ESR) به وسیله روش وسترگرین و نیز تعیین الزامات تکیه گاه برای نگهداری لوله ها در طول زمان انجام آزمون، است. لوله های موسوم به " لوله های وستر گرین"، گاهی اوقات با نام "پیپتهای وستر گرین" نامگذاری می شوند.

این استاندارد، در مورد ظروف یک بار مصرف به کار رفته برای جمع آوری نمونه خون انسانی و ضمایم آنها که استانداردهای دیگری برای آنها قابل اعمال است، کاربرد ندارد.

این استاندارد در مورد وسایلی که در آنها روش وستر گرین به عنوان پایه ای برای ایجاد سایر روشهایا تجهیزات مشابه برای تعیین سرعت رسوب گلبول قرمز به کار می رود، کاربرد ندارد.

یادآوری - روش اجرایی برای اندازه گیری سرعت رسوب گلبول های قرمز، طبق روش وستر گرین در پیوست اطلاعاتی ت ذکر شده است.

ادامه این استاندارد را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.


منبع محتوا : سازمان ملی استاندارد
نظرات کاربران

مقالات مشابه

 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.