adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

استاندارد اسکی آلپاین - تعیین نیروی تغییر شکل و نیروی شکست ISIRI 13215

استاندارد اسکی آلپاین - تعیین نیروی تغییر شکل و نیروی شکست ISIRI 13215
۲۹ مهر ۱۳۹۹
  • ۰
  • ۵۸۳

پیشگفتار

استاندارد "اسکی آلپاین - تعیین نیروی تغییر شکل و نیروی شکست" که پیش نویس آن در کمیسیون های مربوط تهیه و تدوین شده و در دویست و هفتاد و ششمین جلسه کمیته ملی استاندارد مهندسی پزشکی مورخ 89 / 9 / 29 مورد تصویب قرار گرفته است، اینک به استناد بند یک ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، مصوب بهمن ماه 1371، به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر می شود. برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفت های ملی و جهانی در زمینه صنایع، علوم و خدمات، استانداردهای ملی ایران در مواقع لزوم تجدید نظر خواهد شد و هر پیشنهادی که برای اصلاح و تکمیل این استانداردها ارائه شود، هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه قرار خواهد گرفت. بنابراین، باید همواره از آخرین تجدید نظر استانداردهای ملی استفاده کرد.

منبع و مأخذی که برای تهیه این استاندارد مورد استفاده قرار گرفته به شرح زیر است:

ISO 6265: 1992, Alpine skis - Determination of deformation Load and breaking load

هدف و دامنه کاربرد

هدف از تدوین این استاندارد تعیین روشی برای مشخص کردن مقاومت اسکی های آلپاین در برابر تغییر شکل و شکستن می باشد.

مراجع الزامی

مدارک الزامی زیر حاوی مقرراتی است که در متن این استاندارد به آنها ارجاع داده شده است. بدین ترتیب آن مقررات، جزیی از این استاندارد محسوب می شود. در مورد مراجع دارای تاریخ چاپ و ایا تجدید نظر، اصلاحیه و تجدید نظرهای بعدی این مدارک مورد نظر نیست. معهذا بهتر است، کاربران ذینفع این استاندارد، امکان کاربرد آخرین اصلاحیه ها و تجدید نظرهای مدارک الزامی زیر را مورد بررسی قرار دهند. در مورد مراجع بدون تاریخ چاپ و/یا تجدید نظر، آخرین چاپ و/یا تجدید نظر آن مدارک الزامی ارجاع داده شده مورد نظر است . استفاده از مرجع زیر برای کاربرد این استاندارد الزامی است:

ISO 868:1985, Plastics and ebonite – Determination of indentation hardness by means 2-1 of a durometer (Shore hardness).

اصطلاحات و تعاریف

در این استاندارد اصطلاحات و/یا تعاریف زیر بکار می روند:

FD بار تغییر شکل

باری است که به هنگام اعمال آن به نقطه اعمال بار، موجب تغییر شکل دائمی 1 میلی متری، بین دو تکیه گاه اسکی می شود.

بار شکست Fp

حداکثر باری است که به هنگام اعمال آن به نقطه اعمال بار، موجب نقص ( برای مثال شکسته شدن، لایه لایه شدن، خمیدگی و غیره) در اسکی میشود. |

دستگاه آزمون

چیدمان عمومی دستگاه خمش آزمون در شکل 1 نشان داده شده است. دستگاه آزمون خمش (دستگاه عمومی آزمون کشش و اعمال فشار با ثابت نگهدارنده خمش) باید شامل تجهیزات زیر باشد: الف - دو تکیه گاه نمونه که در فاصله 250 میلی متری از هم باشند و حداقل باید یکی از آنها یک غلتک کم اصطکاک داشته باشد، ب- نیروسنج برای سنجش بار F حداقل دارای گستره 20000 نیوتن، برای اندازه گیری میزان بار، پ- گیج اندازه گیری انحناء برای اندازه گیری تغییر شکل، f بار باید از طریق پیستون فلزی به اسکی اعمال شود (به شکل 2 مراجعه شود). این دستگاه باید شامل یک صفحه فلزی با ضخامت 4 میلی متر و یک لایه پلاستیکی با ضخامت 3 میلی متر و میله A با سختی 955 باشد (به استاندارد 868 ISO مراجعه شود). داده های اندازه گیری باید از طریق نیروهای جابجا شده توسط ثبت کننده، درج شوند (به شکل 3 مراجعه شود).
دو تکیه گاه مورد آزمون و پیستون فلزی، باید بر کل پهنای اسکی دسترسی داشته باشند.

ادامه این استاندارد را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.


منبع محتوا : سازمان ملی استاندارد
نظرات کاربران

مقالات مشابه

 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.