adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

استاندارد دندانپزشکی - صیقل دهنده های چرخشی INSO-17645

استاندارد دندانپزشکی - صیقل دهنده های چرخشی INSO-17645
۳۰ مهر ۱۳۹۹
  • ۰
  • ۵۷۷

پیش گفتار

استاندارد "دندانپزشکی - صیقل دهنده های چرخشی" که پیش نویس آن در کمیسیون های مربوطه توسط شرکت طراحان مشاور صنعت دز پارت تهیه و تدوین شده و در چهار صد و بیست و چهارمین اجلاسیه کمیته ملی استاندارد مهندسی پزشکی مورخ 1392 / 11 / 12 مورد تصویب قرار گرفته است، اینک به استناد بند یک ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران مصوب بهمن ماه 1371 به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر میشود.

برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفت های ملی و جهانی در زمینه صنایع، علوم و خدمات، استانداردهای ملی ایران در مواقع لزوم تجدید نظر خواهد شد و هرگونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استاندارد ارائه شود، در هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه قرار خواهد گرفت . بنابراین باید همواره از آخرین تجدید نظر استانداردهای ملی ایران استفاده کرد.

منبع و مأخذی که برای تهیه این استاندارد مورد استفاده قرار گرفته به شرح زیر است:

ISO 21671:2006 Amd.1:2011(E) Dentistry-Rotary polishers

مقدمه

این استاندارد ملی یکی از سری استانداردهای مربوط به وسایل چرخشی است که در دندانپزشکی استفاده میشود. الزامات ابعادی و سایر الزامات مختلف مشخص شده برای صیقل دهنده ها مهم در نظر گرفته شوند.

قابلیت تعویض پذیری و استفاده ایمن وسایل در لابراتور دندانپزشکی و در محل کار دندانپزشکی را مطوئن می سازند. قطرهای نامی قسمت کاریفهرست شده در بند 5 و 6 ترجیحا با قطرهای مشخص شده در استاندارد ISO2157 مطابقت دارد.

همچنین به سری استانداردهای ملی شماره 13429 که یک سیستم کد گذاری عددی 15 رقمی را برای شناسایی وسایل چرخشی از همه نوع مورد استفاده در دندانپزشکی را تعیین می کند، اشاره شده است.

هدف و دامنه کاربرد

هدف از تدوین این استاندارد تعیین ابعاد و سایر الزامات برای اکثر صیقل دهنده های معمول که در محیط کار دندانپزشک یا لابراتور دنداری استفاده می شود، می باشد.

این استاندارد برای صیقل دهنده های نصب شده و نصب نشده به کار می رود.

ادامه این استاندارد را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.


منبع محتوا : سازمان ملی استاندارد
نظرات کاربران

مقالات مشابه

 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.