adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

استاندارد میکروسکوپها نشانه گذاری عدسیهای شیئی و چشمی INSO-17703

استاندارد میکروسکوپها نشانه گذاری عدسیهای شیئی و چشمی INSO-17703
۳۰ مهر ۱۳۹۹
  • ۰
  • ۷۷۹

پیش گفتار

استاندارد " میکروسکوپها نشانه گذاری عدسیهای شیئی و چشمی" که پیش نویس آن در کمیسیون های مربوط توسط شرکت دزپارت تهیه و تدوین شده است و در چهار صد و نه امین اجلاس کمیته ملی استاندارد مهندسی پزشکی مورخ 92 / 11 / 14 مورد تصویب قرار گرفته است، اینک به استناد بند یک ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ، مصوب بهمن ماه 1371، به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر می شود.

برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفت های ملی و جهانی در زمینه صنایع ، علوم و خدمات ، استانداردهای ملی ایران در مواقع لزوم تجدید نظر خواهد شد و هر پیشنهادی که برای اصلاح و تکمیل این استانداردها ارائه شود، هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه قرار خواهد گرفت . بنابراین، باید همواره از آخرین تجدید نظر استانداردهای ملی استفاده کرد.

منبع و مأخذی که برای تهیه این استاندارد مورد استفاده قرار گرفته به شرح زیر است :

ISO8578: 2012, Microscopes — Marking of objectives and eyepieces

مقدمه این استاندارد برای تعیین اطلاعات مربوط به نشانه گذاری مشخصات نوری عدسی های چشمی و شیئی میکروسکوپ و همچنین موقعیت چنین نشانه گذاری ها بر روی قطعات جهت استفاده صحیح از میکروسکوپ تدوین شده است. علاوه بر اطلاعاتی که نشانه گذاری شده اند توصیه هایی برای نشانه گذاری اطلاعات تکمیلی مربوط به چند ویژگی نوری دیگر نیز داده شده است.

هدف و دامنه کاربرد

هدف از تدوین این استاندارد، تعیین نحوه نشانه گذاری اطلاعات یا نمادها برای مشخصات اپتیکی روی عدسی های شیئی و چشمی در میکروسکوپ و موقعیت این اطلاعات، می باشد.

این استاندارد برای نشانه گذاری اطلاعات تکمیلی مخصوصا نشانه گذاری رنگی حلقه ها به منظور تخصیص دادن بزرگنمایی عدسیهای شیئی و محیط غوطه وری مورد استفاده توصیه هایی ارائه می نماید.

ادامه این استاندارد را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.


منبع محتوا : سازمان ملی استاندارد
نظرات کاربران

مقالات مشابه

 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.