adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

استاندارد دندانپزشکی - آزمون سازگاری- قسمت ۲: سیستم های سرامیک - سرامیک INSO-18028-2

استاندارد دندانپزشکی - آزمون سازگاری- قسمت ۲: سیستم های سرامیک - سرامیک INSO-18028-2
۳۰ مهر ۱۳۹۹
  • ۰
  • ۶۹۱

پیش گفتار

استاندارد «دندانپزشکی - آزمون سازگاری- قسمت 2: سیستم های سرامیک - سرامیک» که پیش نویس آن در کمیسیون های مربوط بر مبنای پذیرش استانداردهای بین المللی امنطقه ای به عنوان استاندارد ملی ایران به روش اشاره شده در مورد الف، بند 7، استاندارد ملی ایران شماره 5 تهیه و تدوین شده، در ششصد و بیست و هشتمین اجلاسیه کمیته ملی استاندارد مهندسی پزشکی مورخ 1395 / 11 / 25 تصویب شد. اینک این استاندارد به استناد بند یک ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، مصوب بهمن ماه 1371، به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر می شود.

استانداردهای ملی ایران بر اساس استاندارد ملی ایران شماره 5 (استانداردهای ملی ایران - ساختار و شیوه نگارش) تدوین می شوند. برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفت های ملی و جهانی در زمینه صنایع، علوم و خدمات، استانداردهای ملی ایران در صورت لزوم تجدیدنظر خواهند شد و هر پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استانداردها ارائه شود، در هنگام تجدیدنظر در کمیسیون فنی مربوط، مورد توجه قرار خواهد گرفت. بنابراین، باید همواره از آخرین تجدیدنظر استانداردهای ملی ایران استفاده کرد.

این استاندارد ملی بر مبنای پذیرش استاندارد بین المللی امنطقه ای زیر به روش معادل یکسان» تهیه و تدوین شده و شامل ترجمه تخصصی کامل متن آن به زبان فارسی می باشد و معادل یکسان استاندارد بین المللی امنطقهای مزبور است:

ISO 9693-2: 2016,Dentistry -Compatibility testing - Part 2:Ceramic-ceramic systems

مقدمه

پرسلن های دندانی و سرامیک های زیر ساختار برای استفاده در ساخت ترمیم های دندانی تمام سرامیک مناسب هستند. در صورتی که برای عملکرد در یک ساختار پروتزی مد نظر باشند، سازگاری شان تحت بارگذاری مکانیکی و گرمایی ضروری است.

این استاندارد الزامات و روش های آزمون برای اجازه ارزیابی ریسک های وابسته به نیروهای جویدن و محیط دهان تنظیم کرده است. الزامات کمی و کیفی معین برای رهایی از خطرات بیولوژیکی، مشمول این استاندارد نیست. اما برای ارزیابی خطرات بیولوژیکی ممکن، می توان به استانداردهای 1-10993 ISO و ISO7405 مراجعه کرد.

این استاندارد یک قسمت از مجموعه استانداردهای ملی شماره 18028 است. قسمت اول این مجموعه در قالب استاندارد ملی زیر تدوین شده است:

- استاندارد ملی ایران شماره 1-18028 سال: 1392، دندانپزشکی آزمون سازگاری قسمت 1۔ سیستمهای فلز- سرامیک

هدف و دامنه کاربرد

هدف از تدوین این استاندارد، تعیین الزامات و روش های آزمون برای ارزیابی سازگاری مواد سرامیک - سرامیک استفاده شده برای ترمیم های دندانی توسط آزمون ساختارهای کامپوزیتی است.

الزامات این استاندارد، هنگامی که اجزاء سرامیکی مختلف در ترکیب استفاده می شوند، کاربرد دارد. برای هر یک از دو سرامیک به تنهایی مطابقت نمی تواند ادعا شود.

برای الزامات مواد سرامیکی به استاندارد 6872 ISO مراجعه شود.

ادامه این استاندارد را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.


منبع محتوا : سازمان ملی استاندارد
نظرات کاربران

مقالات مشابه

 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.