adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

استاندارد روش شناسی های اسکن سه بعدی برای پایگاه های دادهای آنتروپومتری هماهنگ در سطح بین المللی INSO-18183

استاندارد روش شناسی های اسکن سه بعدی برای پایگاه های دادهای آنتروپومتری هماهنگ در سطح بین المللی INSO-18183
۰۱ آبان ۱۳۹۹
  • ۰
  • ۸۵۹

پیش گفتار

استاندارد" روش شناسی های اسکن سه بعدی برای پایگاه های دادهای آنتروپومتری هماهنگ در سطح بین المللی که پیش نویس آن در کمیسیون های فنی مربوط تهیه و تدوین شده و در چهار صد و بیستمین اجلاسیه کمیته ملی استاندارد مهندسی پزشکی مورخ 92 / 11 / 20 مورد تصویب قرار گرفته است، اینک به استناد بند یک ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، مصوب بهمن ماه 1371، به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر می شود.

برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفت های ملی و جهانی در زمینه صنایع، علوم و خدمات، استانداردهای ملی ایران در مواقع لزوم تجدید نظر خواهد شد و هر پیشنهادی که برای اصلاح و تکمیل این استانداردها ارائه شود، هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه قرار خواهد گرفت. بنابراین، باید همواره از آخرین تجدید نظر استانداردهای ملی استفاده کرد.

منبع و مأخذی که برای تهیه این استاندارد مورد استفاده قرار گرفته به شرح زیر است:

ISO 20685: 2010, 3-D scanning methodologies for internationally compatible anthropometric databases

هدف و دامنه کاربرد

هدف از تدوین این استاندارد، تعیین پروتکل های استفاده از سیستم های اسکن سطحی سه بعدی به منظور جمع آوری داده های شکل بدن انسان و اندازه گیری های توصیف شده در استاندارد ملی ایران شماره 12041 - 1 است که می تواند از اسکن های سه بعدی استخراج شود.

این استاندارد، برای ابزارهایی که موقعیت و ایا حرکت شاخص های خاص را می سنجند، کاربرد ندارد. این استاندارد بیشتر در مورد اسکنرهای کل بدن کاربرد دارد، لیکن برای اسکنرهای بخش هایی از بدن برای مثال اسکنرهای سر، اسکنرهای دست و اسکنرهای پا) نیز می تواند کاربرد داشته باشد.

یاد آوری - مخاطبان مورد نظر این استاندارد، استفاده کنندگان اسکنرهای سه بعدی برای ایجاد پایگاه های داده ای آنتروپومتری سه بعدی و همین طور، کاربران داده های آنتروپومتری تک بعدی از اسکنرهای سه بعدی، هستند. اگرچه این استاندارد مختص طراحان و سازندگان چنین سیستم هایی نیست، لیکن آنها نیز می توانند از این استاندارد، برای تامین نیازهای کارفرمایانی که پایگاه های دادهای آنتروپومتری تک بعدی ایجاد می کنند، استفاده نمایند.

ادامه این استاندارد را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.


منبع محتوا : سازمان ملی استاندارد
نظرات کاربران

مقالات مشابه

 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.