adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

استاندارد تجهیزات ورزشی- گلوله سرعت پایین ساخته شده از ماده ارتجاعی - ویژگی ها INSO-18715

استاندارد تجهیزات ورزشی- گلوله سرعت پایین ساخته شده از ماده ارتجاعی - ویژگی ها INSO-18715
۰۱ آبان ۱۳۹۹
  • ۰
  • ۹۴۰

پیش گفتار

استاندارد تجهیزات ورزشی- گلوله سرعت پایین ساخته شده از ماده ارتجاعی - ویژگی ها" که پیش نویس آن در کمیسیون های مربوط توسط شرکت مهندسی امواج برق پایدار تهیه و تدوین شده است و در چهارصد و شصت و سومین اجلاس کمیته ملی استاندارد مهندسی پزشکی مورخ 1393 / 06 / 26 مورد تصویب قرار گرفته است، اینک به استناد بند یک ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، مصوب بهمن ماه 1371، به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر می شود. برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفت های ملی و جهانی در زمینه صنایع، علوم و خدمات، استانداردهای ملی ایران در مواقع لزوم تجدید نظر خواهد شد و هر پیشنهادی که برای اصلاح و تکمیل این استانداردها ارائه شود، هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه قرار خواهد گرفت. بنابراین، باید همواره از آخرین تجدید نظر استانداردهای ملی استفاده کرد.

منبع و ماخذی که برای تهیه این استاندارد مورد استفاده قرار گرفته به شرح زیر است:

ASTM F2573: 2006(2010), Standard Specification for Low Velocity Resilient Material Projectile

هدف و دامنه کاربرد

1 - 1 هدف از تدوین این استاندارد، تعیین مشخصه های اساسی گلوله های سرعت پایین ساخته شده از ماده ارتجاعی (که در این استاندارد با عنوان گلوله های LVRM معرفی می شوند) می باشد، این گلوله ها از ماده ارتجاعی ساخته شده اند، قطر آنها نباید کمتر از in ) 20 mm 0٫7874) و بیشتر از in ) 30 mm 1٫18 ) باشد و سختی آنها در مطابقت با استاندارد ASTM D2240، نباید بیشتر از 00 Shore 75 باشد.

این استاندارد یک راهنما برای تشخیص مناسب بودن گلوله برای استفاده در تفنگ گلوله سرعت پایین (که در این استاندارد، مطابق آنچه استاندارد ملی ایران شماره 18716 ذکر شده، با عنوان تفنگ LVP معرفی می شود) می باشد. وزن گلوله LVRM نباید بیشتر از 4٫0g باشد. به علاوه،

این استاندارد فراهم کننده ی حداقل هشدارها و برچسب های بسته بندی به منظور اطمینان بخشی از عملکرد ایمن گلوله های LVRM و کاهش خطر جراحت می باشد.

2 - 1 گلوله LVRM مطابق آنچه در زیر بند 3-1-4 استاندارد ملی ایران شماره 18700 تعریف شده، یک گلوله پینت بال نیست.

3 - 1 مقادیر بیان شده در واحدهای SI باید به عنوان استاندارد در نظر گرفته شوند. مقادیر ارائه شده درون پرانتزها تنها جهت اطلاع ذکر شده اند.

4 - 1 این استاندارد، تمام موارد ایمنی را بیان نمی کند. بنابراین وظیفه کاربر استاندارد است تا قبل از استفاده، موارد ایمنی و اقدامات بهداشتی مناسب را تامین و محدودیت های اجرایی آن را مشخص نماید.

ادامه این استاندارد را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.


منبع محتوا : سازمان ملی استاندارد
نظرات کاربران

مقالات مشابه

 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.