adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

استاندارد محافظهای فردی چشم - ویژگیها INSO-18973

استاندارد محافظهای فردی چشم - ویژگیها INSO-18973
۰۱ آبان ۱۳۹۹
  • ۰
  • ۱۰۷۳

پیش گفتار

استاندارد " محافظهای فردی چشم - ویژگیها " که پیش نویس آن در کمیسیون های مربوط توسط مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تهیه و تدوین شده و در چهارصد و نود و ششمین اجلاس کمیته ملی استاندارد مهندسی پزشکی مورخ 93 / 12 / 11 مورد تصویب قرار گرفته است، اینک به استناد بند یک ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، مصوب بهمن ماه 1371، به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر می شود.

برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفت های ملی و جهانی در زمینه صنایع، علوم و خدمات، استانداردهای ملی ایران در مواقع لزوم تجدید نظر خواهد شد و هر پیشنهادی که برای اصلاح و تکمیل این استانداردها ارائه شود، هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه قرار خواهد گرفت. بنابراین، باید همواره از آخرین تجدیدنظر استانداردهای ملی استفاده کرد.

منبع و مأخذی که برای تهیه این استاندارد مورد استفاده قرار گرفته به شرح زیر است:

ISO 4849: 1981, Personal eye- protectors -Specifications

هدف

هدف از تدوین این استاندارد تعیین الزامات کار کردی برای انواع گوناگون محافظ فردی چشم است که بیشتر در صنعت استفاده میشود.

دامنه کاربرد

این استاندارد برای تمام انواع محافظ فردی چشم که در برابر خطرات گوناگون استفاده می شود، به ویژه خطرات مورد مواجهه در صنعت که احتمال آسیب به چشم یا زیان برای بینایی را دارند، به کار می رود. محافظ فردی چشم در برابر تابش هسته ای، محافظ فردی چشم در برابر پرتوهای X، محافظ فردی چشم در برابر باریکه های لیزر و محافظ فردی چشم در برابر تابش فروسرخ دما پایین در دامنه کاربرد این استاندارد قرار ندارند.

این استاندارد در مورد عینک آفتابی برای استفاده عمومی یا در مورد عینک "مد" که بیشتر به عنوان قسمتی از لباس های غیرمتعارف یا لباس بالماسکه استفاده می شوند، کاربرد ندارد.

محافظهای چشم مجهز به عدسیهای تجویز شده در دامنه کاربرد این استاندارد قرار دارند. رواداری های توان انکساری و سایر مشخصه های ویژه وابسته به الزامات مرتبط با عدسیهای تجویز شده، موضوع یک استاندارد جداگانه خواهد بود. تا زمان انتشار استاندارد فوق، سایر استانداردهای موجود را می توان به کار برد. برد.

ادامه این استاندارد را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.


منبع محتوا : سازمان ملی استاندارد
نظرات کاربران

مقالات مشابه

 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.