adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

استاندارد اپتیک و فوتونیک- لیزر و تجهیزات مرتبط با لیزر - روشهای آزمون برای مشخصه های طیفی لیزر - INSO 17127

استاندارد اپتیک و فوتونیک- لیزر و تجهیزات مرتبط با لیزر - روشهای آزمون برای مشخصه های طیفی لیزر - INSO 17127
۱۳ مهر ۱۳۹۹
  • ۰
  • ۸۵۸

پیش گفتار

استاندارد «اپتیک و فوتونیک- لیزر و تجهیزات مرتبط با لیزر - روشهای آزمون برای مشخصه های طیفی لیزر» که پیش نویس آن در کمیسیون های مربوط بر مبنای پذیرش استانداردهای بین المللی به عنوان استاندارد ملی ایران به روش اشاره شده در مورد الف، بند 7، استاندارد ملی شماره 5 تهیه و تدوین شده، در هفتصد و پنجاه و پنجمین اجلاسیه کمیته ملی استاندارد مهندسی پزشکی مورخ 1397/10/09 تصویب شد. اینک این استاندارد به استناد بند یک ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، مصوب بهمن ماه 1371، به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر می شود.

استانداردهای ملی ایران بر اساس استاندارد ملی ایران شماره 5 (استانداردهای ملی ایران - ساختار و شیوه نگارش) تدوین می شوند. برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفت های ملی و جهانی در زمینه صنایع، علوم و خدمات، استانداردهای ملی ایران در صورت لزوم تجدیدنظر خواهند شد و هر پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استانداردها ارائه شود، هنگام تجدیدنظر در کمیسیون های مربوطه، مورد توجه قرار خواهد گرفت. بنابراین، باید همواره از آخرین تجدیدنظر استانداردهای ملی ایران استفاده کرد.

این استاندارد ملی بر مبنای پذیرش استاندارد بین المللی زیر به روش «معادل یکسان» تهیه و تدوین شده و شامل ترجمه تخصصی کامل متن آن به زبان فارسی می باشد و معادل یکسان استاندارد بین المللی مزبور است:

ISO 13695: 2004, Optics and photonics — Lasers and laser-related equipment –Test methods for the spectral characteristics of lasers

مقدمه

مشخصه های طیفی لیزر، مانند طول موج قله یا پهنای خط طیفی، برای کاربردهای بالقوه لیزر دارای اهمیت است. الزامات کاربردی ویژه در تداخل سنجی و لیتوگرافی، مثال هایی از این مورد هستند. این استاندارد پارامترهای کلیدی توصیف کننده مشخصه های طیفی لیزر را تعریف می کند و راهنماهایی را برای انجام اندازه گیری ها به منظور تعیین این پارامترها برای انواع رایج لیزر ارائه می کند.

با توجه به کاربرد موردنظر، سطح قابل قبول عدم قطعیت در اندازه گیری طول موج متفاوت خواهد بود. بنابراین، روش های اجرایی انتخاب تجهیز، اندازه گیری و ارزیابی برای سه رده درستی مشخص می شود. برای استانداردسازی گزارش دهی از نتایج اندازه گیری مشخصه های طیفی، یک گزارش نمونه نیز ارائه شده است.

هدف و دامنه کاربرد

هدف از تدوین این استاندارد، ارائه روش هایی برای اندازه گیری مشخصه های طیفی مانند طول موج، پهنای باند، توزیع طیفی و پایداری طول موجی باریکه لیزر می باشد. این استاندارد برای هر دو باریکه های لیزر موج پیوسته و تپی کاربرد دارد. وابستگی مشخصه های طیفی لیزر به شرایط عملیاتی آن نیز ممکن است مهم باشد.

فایل کامل این استاندارد را در ادامه دانلود نمایید:


منبع محتوا : سازمان ملی استاندارد
نظرات کاربران

مقالات مشابه

 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.