adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

استاندارد ليزر - روشهای آزمون برای آستانه تخریب ناشی از لیزر - قسمت سوم: تضمین قابلیت کار با توان (انرژی) تابش لیزر INSO-18547-3

استاندارد  ليزر - روشهای آزمون برای آستانه تخریب ناشی از لیزر - قسمت سوم: تضمین قابلیت کار با توان (انرژی) تابش لیزر INSO-18547-3
۰۱ آبان ۱۳۹۹
  • ۰
  • ۷۷۰

پیش گفتار

استاندارد " ليزر وتجهیزات مرتبط با لیزر - روشهای آزمون برای آستانه تخریب ناشی از لیزر - قسمت سوم: تضمین قابلیت کار با توان (انرژی) تابش لیزر" که پیش نویس آن در کمیسیون های مربوط توسط شرکت مهندسی اندیشه فاخر شهر کرد تهیه و تدوین شده است و در چهارصدو سی و دومین اجلاس کمیته ملی استاندارد مهندسی پزشکی مورخ 92 / 12 / 20 مورد تصویب قرار گرفته است ، اینک به استناد بند یک ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ، مصوب بهمن ماه 1371، به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر می شود .

برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفت های ملی و جهانی در زمینه صنایع ، علوم و خدمات ، استانداردهای ملی ایران در مواقع لزوم تجدید نظر خواهد شد و هر پیشنهادی که برای اصلاح و تکمیل این استانداردها ارائه شود ، هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه قرار خواهد گرفت . بنابراین ، باید همواره از آخرین تجدید نظر استانداردهای ملی استفاده کرد .

منبع و ماخذی که برای تهیه این استاندارد مورد استفاده قرار گرفته به شرح زیر است :

ISO 21254-3: 2011, Lasers and laser-related equipment —Test methods for laser-induced damagethreshold - Part 3:Assurance of laser power (energy)handling capabilities

مقدمه

 این استاندارد به منظور تأیید قابلیت کار با دانسیته توان (دانسیته انرژی تابش لیزر توسط اجزای اپتیکی بدون پوشش و دارای پوشش دو روش را شرح می دهد.

این روش ها نتایج اندازه گیری سازگاری را ارائه می دهند و بنابراین می توانند برای آزمون پذیرش بکار گرفته شده یا برای تهیه نتایجی برای مقایسه توسط آزمایشگاههای مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

این روش ها برای همه انواع لیزر دارای ترکیب های مختلف طول موج و طول پالس کاربرد دارند. با این حال، مقایسه داده های آستانه تخریب می تواند گمراه کننده باشد، مگر اینکه اندازه گیری ها در طول موج و طول تپ۔ های یکسان انجام گیرد.

هشدار - برون یابی داده های مربوط به تخریب می تواند منجر به برآورد بیش از اندازه در مورد آستانه تخریب لیزر شود. در خصوص مواد سمی ( مانند CdTe ، GaAs ZnSe ، چالکاجنایدا، Ni ، Cr Be)، این گونه برون یابی ها می تواند به خطرات جدی برای سلامتی منجر شود. برای اطلاعات بیشتر به پیوست الف از استاندارد 2011: 21245 - 1 ISO مراجعه شود.

هدف و دامنه کاربرد

هدف از تدوین این استاندارد، تعیین دو روش برای تایید قابلیت کار با چگالی توان (چگالی انرژی تابش لیزر توسط سطوح اپتیکی می باشد.

در روش اول، آزمون سختگیرانه ای ارائه می شود که برای شناخت آسیب های بالقوه، الزامات را با یک درجه تضمین معین برآورده می کند.

روش دوم یک آزمون ساده و بنابراین ارزان است که یک سطح از آزمون حاصل از تجربیات را فراهم می کند.

ادامه این استاندارد را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.


منبع محتوا : سازمان ملی استاندارد
نظرات کاربران

مقالات مشابه

 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.