adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

راهنمای خرید تخت ماساژ مناسب

راهنمای خرید تخت ماساژ مناسب
۳۰ آذر ۱۳۹۹
  • ۲
  • ۳۷۹۲

تخت ماساژ یک وسیله پزشکی است که برای قرار دادن بیمار برای درمان پزشکی ورزشی ، آرامش ، کایروپراکتیک یا ماساژ Bobath استفاده می شود. ماساژ اغلب با قرار دادن بیمار در وضعیت خوابیده به پشت (Supine position) یا خوابیده به شکم (prone position) انجام می شود. تخت های ماساژ بسیار متنوعی وجود دارند و دانستن برخی از موارد اساسی به شما در انتخاب مناسب ترین تخت کمک می کند.

معیارهای انتخاب هنگام خرید تخت ماساژ چیست؟

چندین معیار باید در نظر گرفته شوند:

کاربری مورد نظر از تخت ماساژ ، که عبارتند از مراقبت در منزل ، استفاده در مرکز اسپا و یا در مطب یک فیزیوتراپیست یا متخصص کایروپراکتیک . برای هر کاربرد تخت های مخصوصی وجود دارد. تخت های ماساژ مناسب کایروپراکتیک تقریباً همان تخت هایی هستند که برای استئوپاتی (استخوان درمانی) استفاده می شود.

ابعاد تخت ماساژ: از آنجا که سایز بیماران بسیار متفاوت است ، لازم است از قبل در مورد اندازه مناسب تخت فکر کنید تا راحتی بهینه برای بیمار فراهم شود. بیشتر تخت های ماساژ دارای طول استاندارد 185 سانتی متر هستند ، اما بعضی از آنها می توانند تا 2 متر طول داشته و دارای یک هدرست باز شدنی باشند. عرض تخت ماساژ نیز اهمیت داشته و به سایز متخصص بستگی دارد. اگر متخصص نسبتاً کوتاه باشد، یک تخت باریک ارجح است و برعکس ، اگر متخصص قد بلند باشد ، یک تخت پهن مناسب تر خواهد بود. این امر همچنین راحتی بیشتری را برای بیمار به همراه خواهد داشت.

حداکثر وزن قابل پشتیبانی : شامل وزن شخص و همینطور وزنی است که پزشک با فشار دادن بر روی تخت یا بیمار اضافه می کند. تخت های ماساژ استاندارد معمولاً مستحکم هستند و می توانند تا 270 کیلوگرم وزن را ضمن اطمینان از راحتی و پایداری بیمار، تحمل کنند. این نکته امروزه بسیار مهم تر است زیرا افراد چاق هر روز بیشتر و بیشتر می شوند.

تعداد بخش ها و لوازم جانبی موجود: بسیاری از تخت های ماساژ امکانات گسترده ای را برای بهبود تجربه بیمار و شخصی سازی تخت برای او ارائه می دهند، مانند شیب های مختلف، پشتی قابل تنظیم و غیره . در مورد تخت های کایروپراکتیک، درمانگر بر روی درمان های دستی از جمله تنظیم مهره ها و سایر تغییرات در بافت نرم تمرکز می کند. تخت های ماساژ مناسب برای این کار، عموماً ماژولار هستند، آنها چندین بخش مستقل دارند و به بیمار اجازه می دهند تا در پوزیشن های بیشتری قرار بگیرد.

تخت موتوری یا غیر موتوری: تخت های ماساژ الکتریکی به شما امکان می دهند تا ارتفاع تخت ، شیب کمر یا قسمت مرکزی را با استفاده از ریموت کنترل تغییر دهید. به عنوان مثال آنها برای فیزیوتراپیست ها بسیار مناسب هستند.

ضخامت تشک: هنگام خرید تخت ماساژ راحتی بیمار باید در اولویت باشد. یک تشک ماساژ با ضخامت بالا راه زیادی را در بهبود تجربه بیمار طی می کند و باعث می شود آنها بخواهند دوباره برگردند. کیفیت و ضخامت تشک همچنین عمر تخت ماساژ را تعیین می کند. یک تخت با تشک و رویه مناسب می تواند بدون هیچ مشکلی تا چندین سال دوام آورد. تشک های دارای مموری فوم عمر طولانی تر و تغییر شکل کمتری را نسبت به تشک های معمولی تضمین می کنند.

انتخاب مواد: چرم محبوب ترین ماده ای است که برای کاور تشک تخت های ماساژ استفاده می شود: به طور کلی مدت زمان زیادی عمر می کند و تمیز کردن آن آسان است. چرم مصنوعی نیز این مزیت را داشته و مقرون به صرفه تر است. در مورد مواد خود تخت ماساژ، اگر چوب را انتخاب می کنید ، باید چوبی بسیار با کیفیت، کم گره و یک تکه را انتخاب کنید تا ترک در آن ایجاد نگردد. اگر تخت ماساژ آلومینیومی را انتخاب می کنید ، باید کیفیت آن را بررسی کنید تا از خم شدن یا گود رفتن آن جلوگیری کنید.

قابلیت جابجایی: وزن تخت ماساژ و توانایی حمل و نقل آسان آن از عوامل تعیین کننده است، به خصوص در مورد درمانگرهای سیار که به کارگاه ها و یا نمایشگاه های تجاری سفر می کنند یا جلسات مراقبتی در منزل ارائه می دهند. تخت های ماساژ قابل حمل سبک تر می باشند. برخی از آنها تا می شوندو مانند یک چمدان بزرگ با دسته حمل می شوند.

قیمت: تخت های ماساژ ارزان تقریباً صد یورو قیمت دارند و برای افرادی که می خواهند هر از گاهی از آنها استفاده کنند مناسب هستند. از طرف دیگر قیمت تخت های حرفه ای ماساژ از 300 یورو شروع می شوند و به راحتی می تواند به بیش از 1000 یورو برسند.

تخت ماساژ قابل حمل

چگونه می توان یک تخت ماساژ قابل حمل را انتخاب کرد؟

تخت های ماساژ قابل حمل به طور خاص برای مراقبت در منزل توصیه می شوند. هزینه آنها کمتر از تخت های استاندارد ماساژ است ، اما بررسی برخی از موراد مهم است.

اول از همه ، بررسی ثبات و اطمینان از تخت ماساژ برای جلوگیری از بسته شدن تخت در حین درمان و مجروح شدن بیمار از اهمیت بالایی برخوردار است. حداکثر وزن نیز آیتم مهمی است تا در زمان استفاده جهت بیمار چاق از ایجاد سوپرایزهای ناخوشایند جلوگیری شود. لازم است ارتفاع تخت را پس از نصب، و همچنین وزن و اندازه تخت را در حالت تا شده بررسی کنید.

انتخاب مواد فریم نیز مهم است. برای یک تخت ماساژ سبک تر ، بهتر است یک فریم آلومینیومی را انتخاب کنید تا یک تخت چوبی. اگر می خواهید بارتان سبک باشد، انتخاب لوازم جانبی نیز مهم است. یک تخت با پشتی قابل تنظیم به دلیل مکانیسم بالابر، سنگین تر خواهد بود.

و در آخر انتخاب تشک (نوع پارچه، ضخامت، استحکام) ضروری است و جدا از محدودیت های وزن و قیمت تخت باید در نظر گرفته شود زیرا راحتی بیمار در اولویت قرار دارد.

تفاوت بین یک تخت اسپا و تخت ماساژ چیست؟

تخت اسپا در مقایسه با یک تخت استاندارد ماساژ دارای چندین ویژگی اضافی است.

اسپا یک مرکز زیبایی و بدنسازی است که از آب درمانی استفاده می کند. از این رو یک تخت اسپا باید در محیط مرطوب استفاده شود و در برابر خوردگی مقاوم باشد. روکش تشک نیز باید ضد آب باشد.

تشک آن باید به اندازه کافی ضخیم باشد تا راحتی بسیار خوبی را برای بیماران اسپا که هزینه یک اقامت آرامش بخش در یک مرکز سلامتی را پرداخت می کنند فراهم کند.

و در آخر اینکه ، تخت های ماساژ اسپا اغلب دارای طراحی های براق و جالبی هستند که با فضای آرامبخش و هارمونی این نوع مراکز در می آمیزند.

تفاوت یک تخت ماساژ با یک تخت Bobath چیست؟

تفاوت یک تخت ماساژ با یک تخت Bobath چیست؟

یک تخت بوبت (Bobath ) که برای افراد دارای ناتوانی مورد استفاده قرار میگیرد باید خیلی پهن تر و قوی تر از یک تخت ماساژ سنتی باشد. در هنگام استفاده از یک تخت ماساژ bobath ممکن است نیاز باشد متخصص درمانی همراه با بیمار به روی تخت برود. بنابراین تخت باید بتواند وزن و فشار بیشتری را نسبت به تخت ماساژ استاندارد تحمل کند.
دامنه حرکتی برای جنبه هایی خاص از این نوع درمان مورد نیاز است. بنابراین به فضای اضافی نیاز است تا پزشک بتواند درمان را انجام داده و بیمار به طور کامل از آن بهره مند شود.


منبع محتوا : اختصاصی مدیرنس
نظرات کاربران
  • علی مردانی

    ممنون از مقاله خیلی خوبتون دوست عزیز ممنون میشم چند برند خوب تخت ماساژ رو هم برای خرید که قیمت مناسب دارند و کیفیت خوب معرفی کنید با این کار دیگه به مقاله شما 20 میدم

    1
    0
    مدیر سایت

    وقت بخیر برندهای مختلفی وجود دارند، برندهای زیرپیشنهاد میشود. Chattanooga-Inmoclinc-SEERS Medical  

    2
    0

مقالات مشابه

راهنمای خرید لیزر Nd:YAG
راهنمای خرید لیزر Nd:YAG
۱۹۸۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
راهنمای خرید لیزر HO:YAG
راهنمای خرید لیزر HO:YAG
۲۰۲۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
راهنمای خرید لیزر HO:YAG
راهنمای خرید لیزر HO:YAG
۲۰۲۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
راهنمای خرید لیزر Nd:YAG
راهنمای خرید لیزر Nd:YAG
۱۹۸۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.