adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

گجت های تجهیزات پزشکی در CES 2021

گجت های تجهیزات پزشکی در CES 2021
۳۰ دی ۱۳۹۹
  • ۳
  • ۲۲۹۶

بزرگترین نمایشگاه گجت های الکترونیک جهان یعنی CES همیشه در دل خود فناوری های جدید و خلاقانه ای دارد که در این مقاله به بررسی گجت های هوشمند در زمینه تجهیزات پزشکی در سال 2021 میپردازیم.

نمایشگاه CES 2021 این هفته گذشته برگزار شد ،اما به دلیل همه گیری کرونا ،نمایشگاه سالانه مگا شوی الکترونیکی کاملاً مجازی بود. اگرچه که ما کوله پشتی رایگان،خوش شانسی در میزهای کازینو وگاس و فرصت برای تجدید دیدار با غرفه داران را دست دادیم ،اما هنوز تعداد زیادی ازنوآورانه های  فناوری پزشکی و بهداشت در آنجا وجود داشت که در اینجا خلاصه برخی از محصولات قابل توجه که ما با آنها روبرو شده ایم را بیان میکنیم.

ماسک در همه جای CES

در عصر کرونا ،پوشش صورت به یک ابزار پزشکی داغ و یک ترند مد جدید تبدیل شده است. هنگام پرسه زدن در کف نمایشگاه مجازی ،انواع مختلفی از ماسک ها را مشاهده کردیم.

ماسک AirPop Active+

ماسک AirPop Active

ایرپاپ (AirPop ) ماسک اکتیوپلاس را معرفی کرد. این یک ماسک پارچه ای با یک سنسور منحصر به فرد است که الگوهای تنفسی خود را از داخل ماسک کنترل می کند و اطلاعاتی را در مورد کیفیت هوا از خارج ماسک ارائه می دهد.

ماسک Nexvoo Breeze

Nexvoo Breeze ماسک

شرکت نکس وو (Nexvoo)،از ماسک صورت به نام Breeze رونمایی کرد که برای نشان دادن لبخند شما شفاف است. این دستگاه دارای دو فن بی صدا است که هوا را گردش می دهد و فیلتر می کند و دارای یک نور ماورا بنفش (UV) برای ضد عفونی کردن خودکار ماسک هنگام شارژ شدن است.

ماسک Razer Project Hazel

ماسک Razer Project Hazel

و در آخر،کمپانی ریزر (Razer )،شرکتی که بیشتر به محصولات گیمینگ معروف است ،ماسک هوشمند "Project Hazel" ،که شفاف است و دارای تهویه فعال برای گردش هوا و فیلتر کردن هوا میباشد را معرفی کرد،ماسک ریزر همچنین حاوی میکروفون و تقویت کننده صدا (آمپلی فایر) است،تا صحبت شما کمی واضح تر شود. و در 16.8 میلیون رنگ مختلف روشن می شود و تغییر رنگ میدهد.

در خانه سالم تربمانید

ویروس کرونا رشد محصولات پزشکی از راه دور یا تله مدیسن را تسریع کرده است که به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا سلامت خود را در خانه بهتر کنترل کنند.

دستگاه وایتال سایت (VitalSight)

دستگاه وایتال سایت (VitalSight) از شرکت امرون (Omron ) ،سیستمی که نتایج اندازه گیری خون و وزن بیمار را از طریق یک درگاه به سرور ارسال میکند و نتایج را به کاربر نمایش میدهد.

سانرایز (Sunrise)،سنسور پوشیدنی غیرتهاجمی برای آزمایش آپنه خواب در خانه ،در نمایشگاه CES 2021  جایزه گرفت.

آینه زیبایی

آینه زیبایی

یک شرکت فرانسوی به نام باراکودا (Baracoda) دستگاه سلامتی با ظاهری جذاب به نام Themis را رونمایی کردند. این دستگاه یک آینه هوشمند با یک نمایشگر یکپارچه است که دارای دوربین ها و سنسورها برای انجام بررسی دما ،نمایش اطلاعات مربوط به سلامت و حتی انجام تجزیه و تحلیل پوست با پیشنهادات آرایش شخصی میباشد.

مانیتورینگ قند خون با ساعت مچی

مانیتورینگ قند خون با ساعت مچی

یکی از جذاب ترین سنسورهای جدیدی که با آن روبرو شدیم نمونه اولیه مانیتورینگ گلوکز از یک استارت آپ ژاپنی در توکیو به نام کوانتوم اپریشن (Quantum Operation) است. این وسیله که مانند یک ساعت هوشمند دور مچ بسته میشود ،ادعا می کند که می تواند بدون سوزن گلوکز را به طور مداوم کنترل کند. این کار با فناوری جدید طیف سنجی انجام می شود که شامل نفوذ نور از طریق پوست به جریان خون است ،مانند اندازه گیری درصد اشباع اکسیژن در خون یا  SpO2. این امری طبیعی است که در حال حاضر کمی شکاک بوده و به آن اعتماد نداشته باشید ،اما چنین دستگاهی می تواند تغییر دهنده بازی باشد ،بنابراین امیدواریم که داده های امیدوار کننده تری داشته باشیم!

اندازه گیری فشار خون بدون کاف اینجاست؟

ما از دیدن چندین شرکت در بازاریابی و فروش انواع مختلف دستگاه های اندازه گیری فشارخون بدون کاف،تا حدی متعجب شدیم ،این فناوری سالهاست که در مورد آن تحقیق می شود ،اما هنوز به دستگاههای اصلی پزشکی راه پیدا نکرده است.

اندازه گیری فشار خون بدون

قابل توجه ترین محصول از کمپانی والنسل (Valencell) بود که سالهاست او را دنبال می کنیم. از فناوری حسگر بیومتریک آن قبلاً در بسیاری از دستگاه ها استفاده شده است. آنها یک فن آوری فشار خون بدون کالیبراسیون و بدون کاف (cuffless) را رونمایی کردند که می تواند در پوشیدنی های انگشت ،مچ دست و گوش استفاده شود.

شرکت سوئیسی Leman Microdevices ،از فناوری سنسوروی (V-sensor) خود رونمایی کرد که می تواند با قرار دادن انگشت بر روی سنسور ،در یک تلفن هوشمند برای اندازه گیری فشار خون و سایر علائم حیاتی استفاده شود. یک شرکت سوئیسی دیگر به نام Biospectal ،ادعا می کند که نرم افزار آنها می تواند فشار خون را با استفاده از دوربین موجود در تلفن هوشمند گلکسی سامسونگ به طور دقیق اندازه گیری کند!

همه چیز جالب و عجیب است

CES بدون ابزارهای عجیب و غریب CES نخواهد بود و ما همیشه مشتاقانه منتظر دیدن محصولات منحصر به فرد موجود در بازار هستیم.
یکی از نوآورانه هایی که با آن روبرو شدیم ربات خواب از سامنوکس (Somnox) در هلند است. 

  ربات خواب

  ربات خواب

ربات خواب یا Sleep Robot وسیله ای است که شما با آن می خوابید. این شامل سنسورهایی برای اندازه گیری تنفس شما و کمک به ایجاد "الگوی تنفس" است تا بدن شما از آن تقلید کند وبه خواب رفتن سریعتر شما کمک نماید. همچنین می تواند برای آرامش بیشتر موسیقی و صداهای آرامبخش پخش کند.

درمان زود انزالی با این گجت پزشکی

جالبترین ابزار پزشکی امسال در CES ،ابزاری پوششی است از مینه سوتا،برای کمک به اختلال عملکرد جنسی مردان. این گجت،یک پچ محرک عصبی پوشیدنی است که به پرینه متصل شده و با بلوتوث به صورت بیسیم فعال می شود. سیگنال های الکتریکی حاصل از این گجت، انتقال سیگنال های عصبی که باعث انزال زودرس میشود را کند میکند. انزال زودرس (premature ejaculation یا PE) یک بیماری پزشکی است که تخمین زده می شود 30٪ از مردان در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار میدهد.

اگرچه بسیاری از مواردی که ما هر ساله در CES می بینیم بیش از حد مجلل ،بی فایده یا کاملاً عجیب و غریب است ،اما حضور در آن با محصولاتی که مصرف کنندگان احتمالاً پول را خرج می کنند ،همیشه یک نمایش جالب است. ما مشتاقانه منتظر شنیدن اطلاعات بیشتر در مورد این محصولات و موارد بیشتر در طول 2021 هستیم


منبع محتوا : اختصاصی مدیرنس
نظرات کاربران
  • زهرا نوری

    ممنون بابت مقاله خوبتون ممنون میشم ادامه دار باشه ...

    2
    0
    مدیر سایت

    ممنون از حمایت شما حتما تمام سعی خودمون رو در تولید محتوا با کیفیت می کنیم .

    1
    0
  • زینل رحیمی

    واقعا دمشون گرم بابت این همه خلاقیت از بین این ها ماسکی که لبخند رو نشون میداد عالی بود دمشون گرم باز دم شما هم گرم بابت این مطلب خوبتون

    2
    0

مقالات مشابه

کنترل دیابت با تلفن هوشمند
ماسک تصفیه کننده هوا LG
ماسک تصفیه کننده هوا LG
۱۰۲۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
معرفی دستگاه ولو باکس
معرفی دستگاه ولو باکس
۷۲۳۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
معرفی دستگاه آلارم گازهای طبی
معرفی دستگاه آلارم گازهای طبی
۳۶۶۱ ۰۵ فروردین ۱۳۹۷
معرفی دستگاه آتلت گازهای طبی
معرفی دستگاه آتلت گازهای طبی
۱۰۹۲۲ ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
معرفی کنسول بالای تخت بیمار
معرفی کنسول بالای تخت بیمار
۶۰۸۶ ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.