adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

اسپیکر هوشمند برای مانیتورینگ ریتم های قلب

اسپیکر هوشمند برای مانیتورینگ ریتم های قلب
۲۴ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰
  • ۱۴۹۸

محققان در دانشگاه واشنگتن سیستم صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته اند که می تواند ریتم های قلبی نامنظم را تشخیص دهد. این سیستم صداهای غیر قابل شنیدن را به محیط نزدیک قلب می فرستد و سپس موج های دریافتی را برای شناسایی ضربان های قلبی افرادی که نزدیک به آن نشسته اند، آنالیز می کند. این تکنولوژی می تواند برای شناسایی اختلالات ریتم های قلبی مفید باشد. تجهیزات معاینه قلب و عروق را میتوانید در بخش محصولات در مدیرنس مشاهده کنید.

ریتم های قلبی نامنظم

به گفته ی متخصصان قلبی اختلالات ریتمیک قلبی متداول تر از دیگر مشکلات قلبی هستند ومی توانند باعث خطرات کشنده ای مثل سکته ی قلبی بشوند. از طرف دیگر این آریتمی ها غیرقابل پیش بینی هستند و تشخیص آنها دشوار است. در دسترس بودن یک تست ارزان قیمت که بتواند به راحتی حتی در خانه قابل انجام باشد، می تواند به بیماران خاص برای تشخیص و مدیریت شرایط آنها کمک کند. 
چالش دیگر برای ساختن این سیستم ها تشخیص ضربان قلبی از سیگنال های تنفسی که بلندتر هستند، است. حرکت ناشی از تنفس فرد دامنه ی بزرگ تری نسبت به ضربان قلب روی قفسه ی سینه ایجاد می کند. سیگنال تنفسی سیگنال مرتبی نیست و به همین خاطر فیلتر کردن آن دشوار است. اسپیکرهای هوشمند چند میکروفون دارند و یک الگوریتم شکل دهنده ی پرتوها به اسپیکر کمک می کند تا ضربان قلبی را پیدا کند. این الگوریتم مشابه الگوریتمی است که در اسپیکرهای تجاری هوشمند مثل الکسا استفاده می شود تا بتوان صدای یک نفر را در یک اتاق شلوغ تشخیص داد. 

درمان آریتمی قلب

تا به حال محققان این تکنولوژی را در یک گروه از داوطلبان سالم و گروهی از بیماران با مشکلات قلبی متنوع آزمایش کرده اند و نتایج آن با مانیتورهای قلبی متداول مقایسه شده است. میانه ی فاصله ی بین ضربان ها حدود 30 میلی ثانیه یا کم تر از مقداری است که توسط وسیله ی کنترلی به دست می آید و به معنای دقت قابل ملاحظه ی آن هست. 
در حال حاضر این سیستم برای بررسی لحظه ای ریتم قلبی مناسب است و کاربر باید در موقعیت نزدیک به دستگاه قرار بگیرد تا ریتم قلبی آنها مورد آنالیز قرار بگیرد. اما محققان امیدوارند در آینده ی نزدیک بتوانند به طور پیوسته و حتی در هنگام خواب سلامت قلب را مورد پایش قرار  بدهند.

نویسنده: مهندس المیرا خزائی


نظرات کاربران

مقالات مشابه

کنترل دیابت با تلفن هوشمند
ماسک تصفیه کننده هوا LG
ماسک تصفیه کننده هوا LG
۱۰۱۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
معرفی دستگاه ولو باکس
معرفی دستگاه ولو باکس
۷۲۱۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
معرفی دستگاه آلارم گازهای طبی
معرفی دستگاه آلارم گازهای طبی
۳۶۴۹ ۰۵ فروردین ۱۳۹۷
معرفی دستگاه آتلت گازهای طبی
معرفی دستگاه آتلت گازهای طبی
۱۰۸۵۹ ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
معرفی کنسول بالای تخت بیمار
معرفی کنسول بالای تخت بیمار
۶۰۵۷ ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.