adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

سوند هوشمند بی سیم برای کنترل مثانه

سوند هوشمند بی سیم برای کنترل مثانه
۱۱ اسفند ۱۳۹۹
  • ۲
  • ۲۲۰۷

شرکت یورودو UroDev ، که یک شرکت تکنولوژی تجهیزات پزشکی مستقر در مینیاپولیس است ، سیستم مدیریت مثانه اسنترفلو (IntelliFlow) ، کاتتر ادرار بی سیم را توسعه داده است که با فشار یک دکمه از راه دور قابل کنترل است.
در حال حاضر ، بیماران مبتلا به احتباس ادرار ممکن است مجبور به استفاده از حداکثر 200 کاتتر ادراری یکبار مصرف در ماه شوند. این نه تنها ناخوشایند است ، بلکه می تواند عوارضی از جمله عفونت ایجاد کند. همچنین می تواند گران نیز باشد.

برای حل این مسائل ، این شرکت دستگاه UroDev را ابداع و تولید کرده است. سوند می تواند به مدت یک هفته در محل خود قرار بگیرد ، به این معنی که تعداد کاتتر بسیار کمتری استفاده میشود. در این دستگاه، یک پمپ، دریچه مغناطیسی را  باز میکند تا ادرار خارج شود  و سپس با استفاده از یک کنترل کننده بی سیم در خارج از بدن، این دریچه بسته می شود. پمپ به طور فعال ادرار را از مثانه دفع می کند تا تخلیه کامل تری فراهم شود.
این شرکت در ابتدا توسط درک هررا ، کهنه سربازی که در افغانستان مورد اصابت گلوله قرار گرفته و فلج  شده بود، تأسیس شد.

حل مشکل بی اختیاری ادرار مثانه

سوالاتی از مدیرعامل این شرکت در خصوص این دستگاه پرسیده شده است که در زیر به آن اشاره میکنیم:

لطفاً مروری بر احتباس مزمن ادرار ، علل و تأثیرات آن بر کیفیت زندگی بیمار داشته باشید.

احتباس ادرار ، مشکل یا ناتوانی در تخلیه مثانه است. بیمارانی که نیاز به کاتتریزاسیون مزمن دارند ، به تنهایی قادر به دفع ادرار نیستند و ناراحتی شدیدی را در پایین شکم و دستگاه ادراری خود تجربه می کنند. استاندارد مراقبت از بیمارانی که برای تخلیه مثانه خود به کاتتریزاسیون مزمن نیاز دارند ، کاتتریزاسیون متناوب است که از کاتترهای یکبار مصرف ادراری برای تخلیه مثانه تقریباً 5-7 بار یا بیشتر در روز استفاده می کند. این منجر به استفاده از حدود 50 کاتتر ادراری در هفته یا بیشتر از 200 کاتتر در ماه می شود. هر ساله در ایالات متحده 30 میلیون کاتتر ادراری توسط بیش از 5 میلیون بزرگسال با این مشکل که برای تخلیه ادرار از مثانه به کاتتریزاسیون نیاز دارند ، استفاده می شود.
نیاز به مدیریت مثانه از طریق کاتتریزاسیون مزمن ، کیفیت زندگی بیمار را به شدت کاهش میدهد ، به طوری که اکثر افراد در بیمارستان، از دست دادن مثانه  را احتمال بدتر از مرگ می دانند. نه تنها برای بیماران ناراحت کننده است که روزانه خود را کاتتریزاسیون کنند ، بلکه اگر بیماران قادر به سوند زدن خود نباشند ، کیفیت زندگی مراقبان را نیز می تواند تحت تأثیر قرار دهد- به خصوص اگر این مراقبان شریک زندگی یا اعضای خانواده باشند.

نمایشگاه و بازار آنلاین تجهیزات پزشکی مدیرنس، مکانی تخصصی برای ارتباط مستقیم خریداران و فروشندگان تجهیزات پزشکی.

سوندهای ادراری متداول چه مشکلاتی را برای کسانی که نیاز به استفاده منظم یا دائمی از آنها دارند ایجاد می کنند؟

میزان عوارض مرتبط با کاتترهای متناوب ادراری بسیار زیاد است. آنها می توانند به دلیل عبور نادرست یا عفونت های دستگاه ادراری، خطر بالایی برای عفونت ایجاد کنند و بار مالی قابل توجهی را تحمیل نمایند- هزینه آنها برای هر کاتتر بین 2 تا 8 دلار است که در نتیجه برای یک نفر حدود 400 تا 1600 دلار در ماه است.

ویدیوی این محصول را میتوانید در قسمت زیر مشاهده کنید که به طور کامل، این محصول را توضیح میدهد.

 لطفاً مروری بر سیستم مدیریت مثانه IntelliFlow و نحوه کار آن داشته باشید.

سیستم مدیریت مثانه IntelliFlow یک سیستم کاتتر نیمه دائمی ، غیرتهاجمی و هوشمند است که به کاربر اجازه می دهد دریچه تخلیه ادرار از مثانه را کنترل کند ، و نیازی به کاتترهای متناوب یا ساکن با کیسه های تخلیه خارجی برای جمع آوری ادرار متصل به آن نیست.

حتما مطالعه کنید : کاتتر چیست و چگونه مناسب ترین کاتتر رو انتخاب کنیم.

IntelliFlow کاملاً در داخل بدن قرار می گیرد تا خطر عفونت را کاهش دهد. کاربران را قادر می سازد تا مثانه های خود را به راحتی تخلیه کنند ، و می تواند توسط کاربر یا پزشک به سرعت و به راحتی وارد و یا خارج شود. در مقایسه با حدود 50 کاتتر ادراری استاندارد در هر هفته برای یک بیمار ، فقط یک کاتتر IntelliFlow در هر هفته برای مدیریت کنترل مثانه بیمار مورد نیاز است.

حبس ادرار در مثانه

ایده سیستم مدیریت مثانه IntelliFlow چگونه ایجاد شد؟

این شرکت در سال 2015 توسط افسر ارشد فناوری درک هررا ، افسر سابق عملیات ویژه تفنگداران دریایی که در سال 2012 در افغانستان مورد اصابت گلوله قرار گرفت ، تأسیس شد. از آن زمان به بعد به کاتتریزاسیون مزمن نیاز دارد. هنگامی که مرخص شد و به ایالات متحده بازگشت ، مدرک کارشناسی ارشد خود را در مدیریت بازرگانی به دست آورد و با تجربه شخصی خود از فلج و کاتتریزاسیون مزمن به این رسید که به فکر راه حل بهتری برای احتباس دائمی ادرار خود باشد. این امر منجر به توسعه IntelliFlow شد که برای هر کسی که دارای اختلال عملکرد مثانه است و نیاز به کاتتریزاسیون مزمن دارد طراحی شده است.

 لطفاً مروری بر ارزیابی دستگاه توسط بیماران در طول آزمایش های بالینی ، گذشته یا در حال انجام ، به ما ارائه دهید.

دستگاه IntelliFlow تاکنون در بیش از 40 بیمار مورد استفاده قرار گرفته است و در حال حاضر در 40 بیمار دیگر در یک آزمایش بالینی محوری ، مورد بررسی قرار می گیرد. بیماران  میزان رضایت از IntelliFlow را بالاتر از کاتترهای متناوب اعلام میکنند.

چه زمانی تصور می کنید که این فناوری در دسترس باشد؟

شرکت یورودو (UroDev) قصد دارد دستگاه IntelliFlow را برای تصویب 510 (k) در اواسط سال 2021 به FDA ارسال كند و قبلاً برای مجوز دستگاه پزشکی درخواست داده است كه در صورت تأیید روند بررسی FDA را تسریع می كند. اگر قبل از پایان سال مجوز FDA را دریافت کند، قصد دارند تا پایان سال 2021  فروش محدود را در ایالات متحده آغاز کنند. روند عرضه در ایالات متحده در اوایل سال 2022 ادامه خواهد داشت و پس از دریافت CE ، در کشورهای منتخب اروپا نیز فروش را آغاز خواهد کرد.


نظرات کاربران
  • مهدیس صالحی

    چه تکنولوژی جالبی!!! واقعا داریم به کدوم سمت میریم! ممنون از شما که این خبر های جالب تجهیزات پزشکی رو پوشش میدین، من شمارو در شبکه های اجتماعی دنبال کردم اگر میشه اونجا هم خبرها رو قرار بدین.

    0
    0
    مدیر سایت

    ممنون از شما، بله سر فرصت در شبکه های اجتماعی هم اخبار را قرار میدیم.

    0
    0

مقالات مشابه

کنترل دیابت با تلفن هوشمند
ماسک تصفیه کننده هوا LG
ماسک تصفیه کننده هوا LG
۱۰۱۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
معرفی دستگاه ولو باکس
معرفی دستگاه ولو باکس
۷۱۹۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
معرفی دستگاه آلارم گازهای طبی
معرفی دستگاه آلارم گازهای طبی
۳۶۴۷ ۰۵ فروردین ۱۳۹۷
معرفی دستگاه آتلت گازهای طبی
معرفی دستگاه آتلت گازهای طبی
۱۰۸۳۲ ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
معرفی کنسول بالای تخت بیمار
معرفی کنسول بالای تخت بیمار
۶۰۴۶ ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.