adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

راهنمای خرید دستگاه اسپکتروفتومتر فرابنفش - مرئی

راهنمای خرید دستگاه اسپکتروفتومتر فرابنفش - مرئی
۲۱ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰
  • ۱۳۱۸

مواردی که در این قسمت بیان می شوند، ویژگی های پایه ای مورد نیاز دستگاه های اسپکتروفتومتر ماورای بنفش و مرئی (UV / Vis) هستند.

یک اسپکتروفتومتر UV / Vis می تواند دارای ساختار تک یا دو پرتویی باشد. ساختار تک پرتویی برای بسیاری از کاربرد ها مناسب است. گرچه ، ساختار دوپرتویی دقت بهتری را ارائه می دهد ، به ویژه هنگامی که برای اسکن طیفی فرکانس استفاده می شود ، زیرا امکان اصلاح اتوماتیک مداوم ناهنجاری های پرتو نور را فراهم می کند. اکثر دستگاه های ارزان تر، تغییرات غلظت را در تعداد محدودی از طول موج ها اندازه گیری می کنند.

آزمایشگاه ها باید انواع لامپ هایی را که دارای دامنه طیفی مورد نیاز برای آزمایش هایی که قرار است انجام شوند، هستند را در نظر بگیرند. رایج ترین انتخاب ها برای طیف مرئی لامپهای تنگستن و هالوژن است. هر دو لامپ در محدوده طول موج نسبتاً وسیعی نور تولید می کنند. عمر لامپهای هالوژن تقریباً دو برابر لامپهای تنگستن است و باید برای آزمایشگاههایی که در آنها زیاد از اسپکتروفتومتر استفاده می شود ، در نظر گرفته شوند. هر دو لامپ های دوتریوم و هیدروژن در محدوده ماورا بنفش، پرتو ساطع می کنند ، اما لامپ های دوتریم عمر طولانی تری داشته و نسبت به لامپ های هیدروژنی، ثبات بیشتری دارند.

نوع آشکارساز نوری مورد نیاز آزمایشگاه بسته به نوع آزمایشاتی که قرار است انجام شوند و همچنین حساسیت مورد نظر متفاوت خواهد بود. PMT ها برای اندازه گیری نور با شدت کم توصیه می شوند. آشکارسازهای حالت جامد (Solid-state) پایدارتر هستند و نسبت به سایر آشکارسازها تاخیر کمتری دارند. در صورت نیاز به حساسیت بیشتر می توان استفاده از آنها را در نظر گرفت.

برای هر ابزار تحلیلی ویژگی های خاص دیگری نیز توصیه می شوند. برای گزارش نتایج همیشه باید یک صفحه نمایش در دسترس باشد. امکان ارتباط با سیستم اطلاعات آزمایشگاهی (LIS) برای تسهیل مدیریت داده ها و گزارش نتایج به پزشکان مطلوب است. برای تولید نسخه های چاپی نتایج در صورت لزوم، باید یک امکان ارتباط با پرینتر موجود باشد.

مهار هزینه

بیمارستان ها می توانند قرارداد خدمات و یا خدمات براساس قطعات و زمان با یک تامین کننده منعقد نمایند. امکان انجام این خدمات توسط شخص و یا سازمان ثالث نیز وجود دارد. تصمیم عقد قرارداد باید به دقت در نظر گرفته شود و دلیل های موجهی برای آن وجود داشته باشد. اغلب تامین کنندگان معمولا نرم افزار وسیله را بدون دریافت هزینه مازاد بر قرارداد سرویس به روز رسانی می کنند، که افزایش عملکرد سیستم را منجر می شود، علاوه بر این، به روز رسانی های نرم افزار اغلب برفایل های قبلی اضافه می شوند، به همین خاطر وجود نسخه قدیمی برای اضافه شدن به روز رسانی و ویژگی های جدید به نرم افزار ضرروی است. انعقاد یک قرارداد سرویس و خدمات تضمین می کند که نگهداری های پیشگیرانه در فواصل منظم انجام خواهد شد، در نتیجه هزینه سرویس های غیر منتظره کمتر خواهد شد. همچنین، بسیاری از تامین کنندگان عملکرد درست سیستم و سرپا بودن وسیله را فراتر از طول گارانتی تضمین نمی کنند، مگر این که دستگاه دارای قرارداد خدمات با آنها باشد.

به منظور به حداکثر رساندن چانه زنی، به بیمارستان ها توصیه میشود تا قبل از خرید دستگاه، مذاکره برای عقد قرارداد سرویس را نیز داشته باشند. به عنوان یک راهنما، یک قرارداد سرویس کامل معمولا هزینه ای حدود 10 درصد لیست قیمت تجهیزات، در سال دارد. تخفیف های اضافی قرارداد سرویس قابل مذاکره است، برای مثال: قرارداد چند ساله و یا همراه شدن آن با سایر قراردادهای خدماتی در سایر اسپکتروفوتومترها در بخش یا بیمارستان.

خریداران باید مطمئن شوند که آموزش برنامه ها و کارکرد دستگاه در قیمت خرید گنجانده شده باشد. برخی از تامین کنندگان برنامه های آموزشی گسترده تری را در محل شرکت و یا خارج از شرکت با اخذ هزینه های اضافی ارائه می دهند.

توصیه می شود خریداران قبل از تصمیم گیری در مورد تنظیمات خاص یک سیستم ، تعداد و انواع آزمایشاتی را که قرار است انجام دهند ، در نظر بگیرند. همچنین ، اگر چندین دستگاه برای پوشش حجم آزمایش ها لازم باشد ، بیمارستان ها باید انواع سیستم ها و امکاناتی را که باید خریداری شوند ، در نظر بگیرند تا از پرداخت هزینه برای پکیج های آنالیز و ویژگی های اندازه گیری غیرضروری جلوگیری کنند. به عنوان مثال ، آزمایشگاه هایی که فقط برای اندازه گیری و نمایش غلظت محلول به اسپکتروفتومتر نیاز دارند ، باید مدل هایی را در نظر بگیرند که فقط آنالیز کمی را انجام می دهند. این دستگاه ها به طور معمول از 2000 تا 9000 دلار هزینه دارند. دستگاه های پیشرفته تری که قیمت آنها از 10 هزار دلار تا بیش از 60 هزار دلار می باشد ، نسبت به مدل های پایه دارای ویژگی های استاندارد و آپشنال بیشتری مانند نمونه بردارهای اتوماتیک (اتوسمپلر)، تعویض کننده های اتوماتیک کووت ، نگهدارنده های سلول تنظیم شده با دما ، رایانه های شخصی یا رایانه های آن بورد با ظرفیت حافظه بزرگ ، برنامه های تحلیلی و گرافیکی، نمایشگرهای ویدئو و پرینترهای داده هستند. این اسپکتروفتومترها از توان محاسباتی و نرم افزار قدرتمندی برای بدست آوردن داده ها ، تغییر ، آنالیز و نمایش آنها برخوردار هستند که بتوانند اندازه گیری های آنزیم وکینتیک و پردازش طیفی را انجام دهند.

خرید تمامی تجهیزات از یک تامین کننده میتواند منجر به گرفتن تخفیف های قابل توجهی شود. استانداردسازی تجهیزات می تواند، آموزش کارکنان را آسان تر، تعمیرات و سرویس و پیداکردن قطعات را ساده تر و امکان چانه زنی را در هنگام مذاکره برای خرید تجهیزات جدید و یا هزینه های قرارداد سرویس، افزایش می دهد.

ملاحظات زیست محیطی

به عنوان یک نتیجه از افزایش نگرانی های زیست محیطی و حفاظت از منابع، بسیاری از تولیدکنندگان خود را با روش های تولید سبز (green shipping) تطبیق داده اند، بطوریکه ویژگی هایی به محصولات اضافه کرده اند که بهره وری انرژی آنها بهبود یافته و قابلیت بازیافت محصولات بیشتر شده است. علاوه براین مراکز درمانی و سازندگان تجهیزات، فرآیند تطبیق خود را با طرح های سبز (Green initiatives) آغاز کرده اند که طراحی  های ساخت و شیوه های کار در سازمان را به کاهش هدرفت و استفاده از مواد بازیافتی تشویق می کند.

بعضی از مدل ها از فناوری فشار بده – بخوان استفاده می کنند که به طولانی شدن عمر لامپ کمک می کند. با اطمینان از اینکه لامپ فقط در هنگام اندازه گیری روشن است ، این فناوری با کاهش تعداد دفعات تعویض لامپ ، به صرفه جویی در انرژی و کاهش ضایعات کمک می کند.


نظرات کاربران

مقالات مشابه

 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.