adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

شیلد درون بدنی در پرتو درمانی

شیلد درون بدنی در پرتو درمانی
۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰
  • ۱۵۱۵

محققان در بیمارستان بیرگام و دانشگاه ام آی تی (Brigham  و MIT)  برای محافظت دستگاه گوارش از عوارض جانبی رادیوتراپی، شیلدهای محافظی با چاپگر سه بعدی ساخته اند. با استفاده از سی تی اسکن ، شیلدها می توانند متناسب با آناتومی هر بیمار به صورت سفارشی چاپ شوند. موادی که شیلد از آنها ساخته میشود حاوی عناصری با تعداد زیادی اتمی هستند که به محافظت از بافت در برابر اشعه گاما و ایکس کمک می کنند.
رادیوتراپی می تواند در هدف قرار دادن تومورها و کوچک شدن آنها بسیار موثر باشد. با این حال ، این روش می تواند پیامدهای قابل توجهی برای بافت های سالم اطراف نیز داشته باشد. عوارض جانبی می تواند به ویژه در بافته  ای ظریف دهان و دستگاه گوارش برجسته شود و التهابات دردناکی را ایجاد کند.

شتاب دهنده خطی دستگاهی است که در پرتودرمانی از آن برای از بین بردن یاخته های سرطانی استفاده میشود.

جیووانی تراورسو (C. Giovanni Traverso) ، محقق پروژه ، میگوید:
هنگامی که بیماران تحت پرتودرمانی را درمان می کنیم ، تمام تلاش خود را می کنیم تا ناحیه ای از بافت سالم را که تابش می گیرد به حداقل برسانیم و درمان را به دوزهای کوچک تقسیم کنیم ، اما با وجود این شیلدها، یک تعادل خوب برقرار میشود. ما می خواهیم بیشترین دوز را برای کوچک کردن تومور بدون آسیب رساندن به بافت سالم استفاده کنیم. 
جیمز بیرن (James Byrne) ، یکی دیگر از محققان در این مطالعه افزود: هدف ما از طریق این پروژه یافتن یک راه حل ابتکاری بود که بتواند محافظت شخصی از بیماران ارائه دهد.

این تیم مواد متنوعی را برای مناسب بودن آن به عنوان سپر تابش آزمایش کرد. مواد مورد نیاز و مناسب برای چاپ سه بعدی که حاوی موادی با عدد اتمی بالا باشد تا از اشعه گاما و ایکس که باعث آسیب بافتی در طی پرتودرمانی می شوند جلوگیری  کند. جالب است بدانید که بر اساس سی تی اسکن ، سپرها می توانند به صورت سفارشی برای هر بیمار ساخته شوند.
پس از چاپ ، سپرهای محافظتی یا همان شیلدها باید در قسمت هایی از بدن قرار گیرند (داخل بدن) که بتوانند حداکثر محافظت را داشته باشند. تاکنون محققان دستگاه های خود را بر روی خوک ها و موش ها آزمایش کرده اند و دریافته اند که این محافظ ها هنگام قرارگیری در راست روده و دهان می توانند از بافت سالم محافظت کنند.

محققان همچنین نحوه کارکرد این دستگاه ها را در انسان شبیه سازی کرده و تخمین زده اند. این سیستم در معرض تابش قرار گرفتن دهان در بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن را تا 30٪ کاهش میدهد و همچنین در معرض تابش قرار گرفتن دستگاه گوارش در بیماران مبتلا به سرطان پروستات را تا 15٪ میکاهد.


نظرات کاربران

مقالات مشابه

کنترل دیابت با تلفن هوشمند
ماسک تصفیه کننده هوا LG
ماسک تصفیه کننده هوا LG
۱۰۱۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
معرفی دستگاه ولو باکس
معرفی دستگاه ولو باکس
۷۲۰۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
معرفی دستگاه آلارم گازهای طبی
معرفی دستگاه آلارم گازهای طبی
۳۶۴۸ ۰۵ فروردین ۱۳۹۷
معرفی دستگاه آتلت گازهای طبی
معرفی دستگاه آتلت گازهای طبی
۱۰۸۵۷ ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
معرفی کنسول بالای تخت بیمار
معرفی کنسول بالای تخت بیمار
۶۰۵۴ ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.