adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

راهنمای خرید دستگاه آنالایزر کشت خون اتوماتیک

راهنمای خرید دستگاه آنالایزر کشت خون اتوماتیک
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰
  • ۲۸۹۲

ملاحظات خرید

توصیه های مربوط به حداقل الزمات عملکردی در آنالیزر های کشت خون اتوماتیک به شرح زیر است.
انتخاب یک دستگاه بالینی تحلیلی در درجه اول به انتخاب مدلی برای پاسخگویی به حجم تست ها و نیازهای مختلف یک بیمارستان یا آزمایشگاه وابسته است. آزمایشگاههای مرجع یا مرکزی به دستگاه های بزرگتر و اتوماتیک تر با منوی آزمایش جامع و توان عملیاتی بالا احتیاج دارند.

چندین فاکتور و ویژگی وجود دارند که باید هنگام خرید دستگاه آنالایزر کشت خون اتوماتیک مورد توجه قرار گیرند. خریداران بالقوه باید بررسی کنند که آیا آنالایزر می تواند نسخه های سخت افزار بعدی را بپذیرد و آیا دستگاه می تواند با سایر تجهیزات آزمایشگاهی (به عنوان مثال ، سیستم های میکروبیولوژی اتوماتیک) که می توانند پارامترهای اضافی را فراهم کنند ، ارتباط داشته باشد یا خیر. برآورد هزینه های جاری باید شامل هزینه به روزرسانی سالانه نرم افزار و همچنین محیط های کشت ، ظروف یا بطری ها و سایر مواد مصرفی مرتبط نیز باشد.

توصیه می شود خریداران دستگاهی را انتخاب کنند که بتواند نمونه های هر دو گروه بزرگسالان و کودکان را پوشش دهد. سیستم هایی که می توانند انواع مختلفی از نمونه ها را قبول کرده و از محیط های مختلف نمونه استفاده می کنند ، می توانند مفیدتر باشند.

سیستم هایی که می توانند تعداد زیادی از نتایج آزمون را ذخیره کنند ، نسبت به آنهایی که قادر به این کار نیستند ارجحیت دارند. برای ذخیره طولانی مدت نتایج و بررسی توسط پزشک یا ورود به سیستم مدیریت داده ها ، به حافظه های بزرگی نیاز است. توصیه می شود کاربران، آنالایزر اتوماتیک کشت خون را همراه با یک سیستم مدیریت داده خریداری کنند. آنالایزرهایی که از برچسب گذاری بارکد استفاده می کنند اجازه می دهند تا نتایج بیمار با نتایج چاپ شده مطابقت داده شوند یا صرف نظر از توالی نمونه ها از طریق سیستم اطلاعات آزمایشگاهی (LIS) مدیریت شوند.

ملاحظات دیگر

برای اطمینان از عملکرد پایدار سیستم های اتوماتیک ، کاربران ملزم به خرید ابزارهای اضافی کنترل کیفیت (QC) اجباری ، معمولاً از یک شرکت ثالث هستند. مقررات نهایی اصلاحیه های بهبود آزمایشگاه بالینی 1988 (CLIA) توسط وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده (DHHS) در فوریه 1992 منتشر شد. طبق مقررات CLIA ، کلیه آزمایشگاه های بالینی باید گواهینامه های صادر شده توسط فدرال را دریافت کنند. برای دریافت گواهینامه ، یک آزمایشگاه باید تمام استانداردهای مربوطه را داشته باشد ، که با توجه به پیچیدگی آزمایش های انجام شده تعیین می شود. استانداردهای تعیین شده توسط CLIA در زمینه هایی مانند مدیریت آزمایشات بیمار ، QC ، تست مهارت ، شایستگی پرسنل و برنامه های تضمین کیفیت (QA) اعمال می شوند. هزینه های صدور گواهینامه بسته به سطح پیچیدگی و حجم تست ها متفاوت است.

یکی از ملاحظات مهم در نظر گرفتن قابلیت های ارتباط سیستم با کامپیوتر است. اثربخشی ارتباط دستگاه با سیستم های موجود اطلاعاتی آزمایشگاه (LIS یا Laboratory Information Systems) و یا سیستم کامپیوتر مرکزی،  قرار دادن اطلاعات آزمایش، تایید صحت آزمایش، حفظ شرایط QC، کالیبراسیون، تست مهارت و فایل های بیمار با توجه به دستورالعمل CLIA، در یک پایگاه مرکزی میباشد. اگر چه CLIA، استفاده از سیستم های گزارش دهی کامپیوتری را در آزمایشگاه بیمارستان اجباری نمی داند، با این حال، بیمارستان را ملزم به داشتن سیستمی در محل می کند، تا از انطباق با استانداردهای عملکرد CLIA برای QC و QA در  دستگاه ها و روش های آزمون بیمار اطمینان حاصل شود. یک رابط LIS موثر روشی سریع و کارآمد برای مدیریت حجم زیادی از داده های تست هایی است که یک آزمایشگاه در هر روز تولید می کند و همچنین روشی مناسب برای ساماندهی و ذخیره سازی داده های مورد نیاز جهت مطابقت با CLIA و سایر آژانس های بازرسی است.

استفاده از LIS ایجاب می کند که مراکز با مقررات مندرج در قانون انتقال و پاسخ گويي الکترونيک بيمه سلامت در سال 1996 (HIPAA) مطابق باشند. علاوه بر استفاده از رمزهای عبور منحصر به فرد و شناسه های کاربری ، مراکز باید موقعیت مانیتور را طوری در نظر بگیرند تا فقط افراد مجاز بتوانند صفحه نمایش را مشاهده کنند ، تکنسین های تعمیر نیز باید قراردارد محرمانگی اطلاعات را امضا کنند که در آن به خودداری از استفاده از ایمیل به عنوان وسیله ای برای انتقال اطلاعات بیمار ، انجام ممیزی های تصادفی ، نصب فایروال (فقط در صورت اتصال به شبکه های خارجی) و استفاده از محدودیت دسترسی و رمزگذاری اشاره شده است. مقررات ساده سازی مدیریتی HIPAA خواستار استاندارد سازی درخواست های الکترونیکی اطلاعات سلامت است. همچنین استانداردهایی برای ایمن نگه داشتن اطلاعات بهداشتی ، کنترل بیماران بر روی سوابق بهداشتی خود و ایجاد شناسه های منحصر به فرد برای ارائه دهندگان مراقبت های درمانی ، برنامه های بهداشتی ، کارفرمایان و افراد نیز وجود دارد. مقررات انطباق فقط برای اطلاعات بهداشتی الکترونیکی لازم است و برای سوابق درمانی کاغذی اختیاری است. الزامات انطباق برای هر قسمت از HIPAA متفاوت بوده و همچنین بسته به اندازه مرکز متفاوت می باشند.

ملاحظات زیست محیطی

به عنوان یک نتیجه از افزایش نگرانی های زیست محیطی و حفاظت از منابع، بسیاری از تولیدکنندگان خود را با روش های تولید سبز (green shipping) تطبیق داده اند، بطوریکه ویژگی هایی به محصولات اضافه کرده اند که بهره وری انرژی آنها بهبود یافته و قابلیت بازیافت محصولات بیشتر شده است. علاوه براین مراکز درمانی و سازندگان تجهیزات، فرآیند تطبیق خود را با طرح های سبز (Green initiatives) آغاز کرده اند که طراحی های ساخت و شیوه های کار در سازمان را به کاهش هدرفت و استفاده از مواد بازیافتی تشویق می کند.
دایرکتیو اروپایی تحریم مواد خطرناک (RoHS یا Restriction of Hazardous Substances) و دایرکتیو زباله های الکتریکی و الکترونیکی (WEEE یا Waste Electrical and Electronic Equipment)، تحریم هایی را برای استفاده و در اختیار قراردادن مواد خطرناک(مانند: کادمیوم، مرکوری) در قطعات الکترونیکی وضع کرده اند.  بخشنامه های این دایرکتیو در زمینه های مختلف گسترس و تطبیق یافته است، یکی از این زمینه ها، اجزای دستگاه های پزشکی در آمریکا، نظیر: نمایشگرهای ال سی دی(LCD)، لامپ ها، لیدها و باتری ها است که باید با معیارهای این دایرکتیو همخوانی داشته باشد و از مواد غیرخطرناک استفاده کند.
مراکز باید سازندگانی را در نظر داشته باشند که برنامه های کاملی برای بازپس گیری و تعویض قطعات سیستم با مدل های جدید پیشنهاد می دهند. اگر تامین کننده ای چنین برنامه ای برای وسیله خود نداشت، بیمارستان باید هزینه های دفع وسیله را در زمان جایگزینی مطابق با قوانین حفاظت محیطی محلی از فروشنده دریافت کند.

مهار هزینه

از آنجا که آنالایزرهای کشت خون شامل هزینه های نگهداری و عملیاتی مداوم هستند ، هزینه خرید اولیه به طور دقیق هزینه کل مالکیت را منعکس نمی کنند. بنابراین ، تصمیم گیری خرید باید براساس مواردی مانند هزینه چرخه عمر ، خدمات پشتیبانی محلی ، نرخ تخفیف ،مزایای غیر مالی ارائه شده توسط تامین کننده و استاندارد سازی با تجهیزات موجود در بخش یا بیمارستان (به عنوان مثال خرید همه آنالایزرها یک تامین کننده) صورت گیرد.

توافق نامه های گارانتی ، قراردادهای نگهداری و به روزرسانی های نرم افزاری باید قبل از انجام خرید مورد بحث قرار گیرند. بیمارستان ها می توانند قراردادهای خدمات یا سرویس بر اساس زمان و تجهیزات را از تأمین کننده خریداری کنند. خدمات پشتیبانی ممکن است از یک طریق شرکت ثالث نیز در دسترس باشد. تصمیم گیری برای خرید قرارداد خدمات باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. بیشتر تأمین کنندگان برای مشتریان دارای قرارداد سرویس، به روزرسانی های نرم افزاری را که باعث ارتقای عملکرد سیستم می شوند به طور معمول و بدون دریافت هیچ هزینه ای انجام می دهند. علاوه بر این ، به روزرسانی های نرم افزاری اغلب تجمیعی هستند. یعنی برای نصب و بهره برداری از یک ویژگی عملکردی جدید ، به ویرایش قبلی نرم افزار مورد نیاز است. خرید قرارداد خدمات همچنین تضمین می کند که نگهداشت پیشگیرانه در فواصل منظم انجام می شود ، در نتیجه احتمال هزینه های نگهداری غیر منتظره به حداقل می رسد. همچنین ، بسیاری از تأمین کنندگان گارانتی های زمانی و عملکردی سیستم را بیشتر از مدت وارانتی تمدید نمی کنند مگر اینکه سیستم تحت پوشش قرارداد خدمات باشد. توصیه می شود برای به حداکثر رساندن قدرت چانه زنی ، بیمارستان ها باید قبل از خرید سیستم بر روی قیمت های قرارداد خدمات مذاکره کنند. تخفیفات قرارداد خدمات اضافی ممکن است برای توافق نامه های چند ساله یا قراردادهای سرویسی که با قراردادهای سایر آنالایزرهای بخش یا بیمارستان همراه  هستند ، قابل مذاکره باشند.

همچنین خریداران باید برای بند عدم منسوخ شدن مذاکره کنند که در آن تأمین کننده اظهار می کند ظرف یک یا دو سال آینده سیستم جایگزینی معرفی نخواهد کرد و اگر در این دوره سیستم جایگزینی معرفی شود ، 100٪ از قیمت خرید پرداخت شده را می توان برای خرید سیستم جدید در نظر گرفت.

توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد تنظیمات خاص یک سیستم ، خریداران تعداد و نوع آزمایشات را در نظر بگیرند. همچنین ، در صورت نیاز به آنالایزرهای متعدد برای پوشش حجم زیاد بیماران ، بیمارستان ها باید انواع سیستم ها و امکاناتی را که باید خریداری شوند در نظر بگیرند تا از پرداخت هزینه های آنالیز غیر ضروری جلوگیری کنند (به عنوان مثال ، خرید چندین آنالایزر با یک سیستم مدیریت داده). در مثالی دیگر ، ممکن است یک بیمارستان بخواهد دو آنالایزر خریداری کند ، یکی به طور اختصاصی برای آنالیز کشت خون و دیگری برای آزمایش مایکوباکتریوم. در این حالت ، خرید هر دو سیستم از یک تامین کننده می تواند منجر به تخفیف قابل توجهی شود. استاندارد سازی تجهیزات می تواند آموزش کارکنان را آسان تر کند ، سرویس دهی و تهیه قطعات را ساده کرده و در هنگام خرید تجهیزات جدید و/ یا قرارداد خدمات ، قدرت چانه زنی بیشتری را فراهم کند. 

کدهای UMDNS مرتبط با آنالایزر کشت خون اتوماتیک

آنالایزر ، آزمایشگاه ، میکروبیولوژی ، کشت خون ، اتوماتیک [15-973]
آنالایزر ، آزمایشگاه ، میکروبیولوژی ، کشت خون ، مایکوباکتریا [18-630]


نظرات کاربران

مقالات مشابه

 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.