adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

درک بازوی رباتیک برای مغز امکان پذیر شد

درک بازوی رباتیک برای مغز امکان پذیر شد
۰۲ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰
  • ۳۷۴۷

محققان در دانشگاه پیتسبورگ نشان داده اند که ارائه فیدبک حسی (بازخورد حسی) مستقیم به مغز، کنترل یک بازوی رباتیک توسط بیمار مبتلا به اختلال را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. بازو از طریق رابط مغز و رایانه کنترل میشد، اما این سیستم همچنین شامل ایمپلنت های مغزی در ناحیه ای از مغز بود که مسئول بازخورد حسی بودند.

شرکت های تولید کننده و واردکننده دستگاه های نوار مغز یا الکتروانسفالوگراف را میتوانید از بخش محصولات مدیرنس مشاهده کنید.

هنگامی که بیمار با استفاده از بازو وظایف خود را انجام می داد ، هنگام فعال کردن بازخورد حسی ، سرعت او به طور قابل توجهی بیشتر بود ، مانند کسی که می تواند شیئی را که با دست گرفته است احساس کند. این تکنیک می تواند سیستم های رابط مغز و رایانه را برای استفاده آسان تر و ملموس تر نماید و عملی نیز باشد.

رابط های مغز و رایانه آماده هستند تا زندگی را برای افراد قطع عضو و افرادی که کنترل حرکتی یا حسی اندام ها را ندارند، تغییر دهند. از صندلی های چرخدار گرفته تا پروتزهای رباتیک ، فرصت ها بسیار زیاد است. با این حال ، اگر نتوانید اشیایی را که با آنها تعامل دارید احساس کنید ، استفاده از اندام دشوار میشود. تصور کنید بازوی شما کاملاً بی حس است درحالی که سعی در انجام یک کار ساده دارید.

برای حل این مسئله ، جدیدترین رابط مغز و رایانه شامل بازخورد حسی به شکل ایمپلنت و کاشت سنسورها در قشر حسی مغزاست که به کاربر اجازه می دهد هنگام کار با بازوی رباتیک ، بازخورد لمسی حسی را دریافت کند. این سیستم همچنین شامل ایمپلنت هایی در قشر حرکتی مغز است که به کاربر امکان کنترل بازو را می دهد.

اولین و تنها کاربر سیستم ، ناتان کوپلند (Nathan Copeland) ، اولین بیمار در جهان است که چنین کاشت های حسی را دریافت می کند. کوپلند پس از یک حادثه رانندگی جاده ای ، بازوهای خود را از دست داده  و به عنوان بخشی از یک آزمایش بالینی ، داوطلب شده که ایمپلنت ها بر روی بدن او قرار گیرند.

در مطالعه اخیر ، کوپلند از بازوی رباتیک برای انجام کارهای مختلف استفاده کرد و محققان مدت زمان لازم را با و بدون بازخورد حسی مقایسه کردند. نتایج نشان می دهد کوپلند تقریباً در نیمی از زمان فعال شدن بازخورد حسی وظایف را به اتمام رسانده است (تقریباً 10 ثانیه در هر کار ، در مقایسه با 20 ثانیه بدون بازخورد حسی).

در اینجا یک مثال سریع از آقای کوپلند وجود دارد که همان کار را با و بدون تحریک جدید انجام می دهد:


جنیفر کالینگر (Jennifer Collinger)، محقق درگیر در این مطالعه ، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: "به تعبیری ، این همان چیزی است که ما امیدوار بودیم اتفاق بیفتد - اما شاید نه به حدی که مشاهده کنیم." "بازخورد حسی از اندام ها و دست ها برای انجام کارهای عادی در زندگی روزمره بسیار مهم است و وقتی این بازخورد کم باشد ، عملکرد افراد مختل می شود."

نتایج نشان می دهد که توسعه سیستم های پیشرفته بازخورد حسی می تواند به طور قابل توجهی عملکرد کاربر رابط مغز و کامپیوتر را افزایش دهد. رابرت گانت (Robert Gaunt) ، محقق دیگری که در این مطالعه شرکت داشت ، گفت: "وقتی حتی احساس محدود و ناقص ترمیم می شود ، عملکرد شخص به طرز قابل توجهی بهبود می یابد." "در واقع ساختن احساسات و آوردن این فناوری به خانه های ما هنوز مسیری طولانی در پیش دارد، اما هرچه بتوانیم به بازآفرینی ورودی های طبیعی به مغز نزدیک شویم ، وضعیت بهتری خواهیم داشت."


منبع محتوا : University of Pittsburgh
نظرات کاربران

مقالات مشابه

کنترل دیابت با تلفن هوشمند
ماسک تصفیه کننده هوا LG
ماسک تصفیه کننده هوا LG
۱۰۱۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
معرفی دستگاه ولو باکس
معرفی دستگاه ولو باکس
۷۱۹۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
معرفی دستگاه آلارم گازهای طبی
معرفی دستگاه آلارم گازهای طبی
۳۶۴۷ ۰۵ فروردین ۱۳۹۷
معرفی دستگاه آتلت گازهای طبی
معرفی دستگاه آتلت گازهای طبی
۱۰۸۳۲ ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
معرفی کنسول بالای تخت بیمار
معرفی کنسول بالای تخت بیمار
۶۰۴۶ ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.