adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

مانیتورینگ بدن بدون برق و باتری با پارچه های هوشمند

مانیتورینگ بدن بدون برق و باتری با پارچه های هوشمند
۲۷ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰
  • ۱۹۷۲

محققان دانشگاه پردو تکنیکی را برای ساخت لباس های هوشمند ابداع کرده اند که می تواند انرژی الکتریکی را از شبکه های Wi-Fi و امواج رادیویی محیط پیرامون خود بگیرد، این کار در یک فرآیند معروف به کوپلینگ تشدید مغناطیسی انجام میشود. سپس می توان از این نیرو برای تامین انرژی سیستم های الکتریکی روی پارچه از جمله مانیتورینگ سلامت استفاده کرد. پارچه ها آب گریز، قابل تنفس و کاملاً قابل شستشو در ماشین هستند و این ویژگی ها استفاده از آنها را در زندگی روزمره عملی می کند.
تعداد بیشماری از دستگاه های پوشیدنی موجود، نظارت بر سلامتی را در حین حرکت آسان می کنند و معمولاً می توانند به صورت بی سیم با تلفن های هوشمند نیز ارتباط برقرار کنند. با این حال، آنها معمولاً به یک باتری نیاز دارند که باید مرتباً شارژ یا تعویض شود و مطمئناً نمی توان آنها را مانند لباس های معمولی در ماشین لباسشویی شست. این فناوری بسیار پیشرفته مرز بین مانیتورهای پوشیدنی بهداشت و درمان و لباس های عادی را از بین میبرد و محققان در پشت آن روزی را تصور می کنند که همه ما "لباس هوشمند" بپوشیم.
این فناوری شامل دوختن کویل های مبتنی بر ابریشم که از یک کامپوزیت نانوکربن ابریشم تشکیل شده، به پارچه ها است. کویل ها انرژی را دریافت می کنند، و خاصیت کشسانی و سبک دارند. محققان همچنین پارچه ها را با مولکول های آبگریز اسپری می کنند تا باعث دفع آب شود.

رامسس مارتینز، محقق درگیر در این تحقیق، در بیانیه مطبوعاتی پوردو گفت: "با اسپری كردن لباس های هوشمند با مولكول های بسیار آبگریز، ما می توانیم آنها را در برابر آب، روغن و گل دافع كنیم." "رنگ آمیزی این لباس های هوشمند تقریباً غیرممکن است و بدون آسیب رساندن به قطعات الکترونیکی دوخته شده روی سطح آنها، می توان در ماشین لباسشویی معمولی شسته شود."

پوشش باعث محدودیت لباس نمی شود و لباس انعطاف پذیری و تنفس خود را حفظ می کند. به طرز جالب توجهی، آنها را می توان بدون از دست دادن عملکرد در ماشین شستشو داد. نکته مثبت دیگر مقیاس پذیری فناوری است که می تواند در تاسیسات خیاطی در مقیاس بزرگ تولید شود.

"چنین دستگاه های پوشیدنی که از سیگنال های Wi-Fi همه جا استفاده می کنند، باعث می شوند که لباس باوجد اینکه خاصیت های قبلی خود را حفظ میکند به عنوان ابزارهای پوشیدنی طراحی شده برای کمک به زندگی روزمره، نظارت بر سلامتی نیز به کار میرود.
مارتینز گفت: "من تصور می کنم که لباس های هوشمند قادر به انتقال اطلاعاتی نظیر وضعیت بدن و حرکت استفاده کنندگان به برنامه های تلفن همراه هستند، همچنین به ماشین ها این امکان را می دهد تا بدون نیاز به رابط های دیگر، هدف انسان را درک کنند، نحوه ارتباط، تعامل با دستگاه ها و بازی های ویدیویی را گسترش دهند. "


منبع محتوا : medgadget
نظرات کاربران

مقالات مشابه

SELECT a.id,name,title,duration,la,view,publish_date FROM new_content a,new_modules_catogory b where id>0 and a.id=b.page_id and b.type=11 and site='main' and la='fa' and a.status=1 and a.publish_date<=1710844946 and b.cat_id=65 and a.id NOT IN (1650) group by b.page_id order by a.view limit 0,5
معرفی دستگاه ولو باکس
معرفی دستگاه ولو باکس
۵۶۷۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
معرفی دستگاه آلارم گازهای طبی
معرفی دستگاه آلارم گازهای طبی
۳۴۵۷ ۰۵ فروردین ۱۳۹۷
معرفی دستگاه آتلت گازهای طبی
معرفی دستگاه آتلت گازهای طبی
۱۰۴۸۸ ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
معرفی کنسول بالای تخت بیمار
معرفی کنسول بالای تخت بیمار
۵۹۶۸ ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.