adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

پنج ربات برتر توانبخشی 2022

پنج ربات برتر توانبخشی 2022
۰۵ آذر ۱۴۰۱
  • ۰
  • ۱۷۳۸

ربات‌ها راه‌حل‌های نوآورانه‌ای را برای توانبخشی ارائه می‌کنند و به همین دلیل به نظر می‌رسد کلیدی برای آینده فیزیوتراپی و ارتوپدی باشند. برخی از این دستگاه‌های پزشکی پیشگام در نمایشگاه مدیکا 2022 (MEDICA)، در دوسلدورف، آلمان به نمایش گذاشته شدند.

در اینجا پنج مورد از جالب ترین آنها وجود دارد:

1- ربات تدیرو (TEDIRO)

ربات های TEDIRO، راه رفتن با عصا را در کلینیک های توانبخشی آموزش می دهند. آنها در طول خودآموزی، بیماران را همراهی کرده و اصلاحات لازم را توصیه و همچنین در حین حرکت انگیزه ایجاد می کنند.

ربات تدیرو (TEDIRO)

چشم انداز این شرکت آلمانی، کارآمدتر کردن درمان است. ماریا السوایر(Maria Elsweier)، مدیر بازاریابی این شرکت، توضیح داد:

درمانگران می توانند برنامه های آموزشی را برای بیماران خود به صورت جداگانه تعریف کنند. پس از ثبت نام کوتاه، بیماران می توانند آموزش را شروع کنند. هر جلسه آموزشی مستند سازی میشود.
این ربات برای رفع کمبود مهارت ها و برای متحرک نگه داشتن بیماران پس از عمل طراحی شده است. همچنین به حفظ استقلال و تحرک افراد مسن کمک می کند. ماریا السوایر افزود:

TEDIRO راه‌حل‌ها و برنامه‌های کاربردی مختلفی را برای ارائه یک پلتفرم روباتیک جهانی، درست مانند گوشی‌های هوشمند، توسعه می‌دهد. در قلب آن نرم افزار هوشمندی وجود دارد که الگوهای حرکتی، تجزیه و تحلیل و بازخورد فیزیوتراپی را ارزیابی می کند.

در آینده، ما برنامه های کاربردی بیشتری ارائه خواهیم کرد زیرا ربات ما مانند یک گوشی هوشمند به روز است.

2- شرکت اچ رباتیک (H Robotics)

این شرکت مستقر در ایالات متحده و کره، راه حل های توانبخشی پیشرفته ای را برای بیماران مبتلا به بیماری های عصبی و اسکلتی عضلانی توسعه و تولید می کند.

ربات ربلس (rebless)

ربات ربلس (rebless)، یک دستگاه فیزیوتراپی است که بر روی اندام فوقانی و تحتانی تمرکز می کند. این دستگاه درمان هایی برای مفاصل آرنج، مچ دست، مچ پا و زانو از طریق تمرینات غیرفعال، فعال، کمک فعال و مقاومتی ارائه می‌کند.
با استفاده از یک پلتفرم هوشمند از راه دور، می‌تواند داده‌های درمان را بررسی کرده و برای مدیریت کارآمدتر توانبخشی، با بیماران ارتباط برقرار کند. دستگاه rebless حالت‌های عملیاتی متعددی را ارائه می‌دهد تا بتوان درمان را با توجه به شرایط و پیشرفت هر بیمار سفارشی کرد.

3- اینروبیک (Inrobics)

شرکت اسپانیایی اینروبیک، رباتی ساخته است که به بیماران مبتلا به محدودیت های عملکردی یا عصبی کمک می کند تا کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند. پلت فرم مبتنی بر فضای ابری (cloud-based platform) آن را می توان در مراکز توانبخشی یا در خانه بیمار به کار گرفت.

اینروبیک (Inrobics)

دستگاه رباتیک آن، درمان مبتنی بر بازی را برای بهبود تمرکز، مشارکت و انگیزه ارائه می دهد. درجلسه های درمانی، درجات حرکت مفاصل مانیتور و اندازه گیری میشود تا داده های دقیق، عینی و قابل اعتماد تولید شده و به درمانگران کمک نماید.

الگوریتم های دستگاه، ار بیمار شناخت پیدا میکنند تا جلسات آموزشی را به طور کامل با شرایط جسمی و شناختی بیمار سفارشی سازی نمایند.

4- ربات آدامو (Adamo Robot)

این شرکت نیز در اسپانیا مستقر است و ربات مشترکی را توسعه داده که قادر به درمان اختلالات اسکلتی عضلانی است. فناوری آن با اعمال یک جت هوای تحت فشار در دمای مناسب و بدون نیاز به تماس مستقیم با بیمار کار می کند.

ربات آدامو (Adamo Robot)

هوا به مانند تکنیک های ماساژ درمانی دستی عمل میکند که فیزیوتراپیست ها برای بافت همبند استفاده می کنند، مانند درمان نقطه ماشه ای میوفاشیال. همچنین جریان خون زیر پوستی و اکسیژن رسانی به ناحیه را افزایش می دهد.
ربات آدامو کارهای تکراری را خودکار انجام میدهد و بهره وری فیزیوتراپیست های انسانی را افزایش دادع و باعث میشود لیست انتظار برای بیماران کوتاه تر شود.

5- کپسیکس (Capsix Robotics)

این شرکت، یک استارت آپ از لیون در فرانسه است که دستگاه های مراقبت از بدن طراحی، تولید و به بازار عرضه می کند. راه حل آن iYU است، یک دستگاه ماساژ اتوماتیک که توسط فیزیوتراپیست ها و کلینیک های توانبخشی استفاده می شود.

ربات iYU

مدیر این شرکت توضیح میدهد:

ربات iYU ، شامل یک بازوی رباتیک مشترک با شرکت KUKA، یک تخت ماساژ بسیار راحت، یک صفحه نمایش لمسی خانگی، یک کنترل از راه دور، یک سنسور و نرم افزار هوشمند است.

فیزیوتراپیست ها ماساژ را بر روی یک مدل عمومی از بدن انسان تعریف می کنند. آنها ژست مورد نظر خود، فشار، سرعت در هر نقطه و نقطه تماس دست و غیره را تعریف می کنند.

سپس، کاربر برای جلسه خود می آید. او ماساژ مورد نظر خود را از بین ماساژهایی که توسط فیزیوتراپیست خود مجاز است انتخاب می کند. بدون لباس روی میز دراز می کشد و کنترل از راه دور را در دست می گیرد.

با هدایت نمایشگر دوم که در زیر تخت ماساژاست، و با صدای صوتی، جلسه خود را راه اندازی می کند.

او می تواند در هر زمانی از ماساژ، فشار را با توجه به احساس خود، در حد مجاز فیزیوتراپ، افزایش یا کاهش دهد.

یک سنسور سه بعدی، داده های مورفولوژیکی کاربر را ضبط می کند. سپس الگوریتم‌ها شکل‌گیری بین مدل عمومی بدن انسان و بدن کاربر را در زمان واقعی انجام می‌دهند و پروتکل ماساژ انتخابی به‌طور خودکار با کاربر سازگار می‌شود.

استفاده از iYU به طور منظم تنش عضلانی و ذهنی کاربر را کاهش می دهد. استقلال کامل این نوع ماساژ، به کاربر اجازه می دهد تا به طور منظم به آن دسترسی داشته باشد، بدون اینکه فیزیوتراپیست این کار را انجام دهد.


نظرات کاربران

مقالات مشابه

کنترل دیابت با تلفن هوشمند
ماسک تصفیه کننده هوا LG
ماسک تصفیه کننده هوا LG
۱۰۱۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
معرفی دستگاه ولو باکس
معرفی دستگاه ولو باکس
۷۱۹۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
معرفی دستگاه آلارم گازهای طبی
معرفی دستگاه آلارم گازهای طبی
۳۶۴۷ ۰۵ فروردین ۱۳۹۷
معرفی دستگاه آتلت گازهای طبی
معرفی دستگاه آتلت گازهای طبی
۱۰۸۳۲ ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
معرفی کنسول بالای تخت بیمار
معرفی کنسول بالای تخت بیمار
۶۰۴۶ ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.