adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

تشخیص سریع سکته مغزی با تلفن هوشمند

تشخیص سریع سکته مغزی با تلفن هوشمند
۰۶ آبان ۱۳۹۹
  • ۰
  • ۱۳۷۰

تشخیص سریع سکته مغزی با تلفن همراه هوشمند

محققان بیمارستان پن استیت (Penn State) و هیوستون متدیست (Houston Methodist) ابزاری را برای کمک به پزشکان در تشخیص سریع سکته مغزی تولید کرده اند. این فناوری از تلفن هوشمند برای ضبط گفتار و حرکات صورت بیمار استفاده می کند و سپس یک الگوریتم یادگیری ماشین، با پردازش این داده ها تشخیص می دهد که آیا سکته مغزی رخ داده است یا خیر. محققان نشان داده اند كه سیستم آنها به اندازه یك پزشك اورژانس (ER clinician) در تشخیص سكته دقیق است و می تواند پاسخ های دقیق را در عرض چند دقیقه ارائه دهد.

جیمز وانگ (James Wang)، محقق این مطالعه، میگوید: وقتی بیمار علائم سكته را تجربه می كند، هر دقیقه مهم است. اما وقتی نوبت به تشخیص سکته می رسد، پزشکان اورژانس گزینه های محدودی دارند: بیمار را برای اسکن های اغلب گران و وقت گیر مبتنی بر رادیواکتیویته بفرستند یا با یک متخصص مغز و اعصاب مشاوره کنند - متخصصی که ممکن است بلافاصله در دسترس نباشد و یا برای انجام آزمایش های تشخیصی بالینی تماس بگیرند.

تشخیص سریع و شروع درمان سکته مغزی برای محدود کردن آسیب های طولانی مدت از اهمیت حیاتی برخوردار است. با این حال، در بعضی موارد، علائم ظریف توسط پزشکان قابل از تشخیص نیست، به این معنی که درمان به تأخیر می افتد.

جان وولپی (John Volpi)، یکی دیگر از محققان درگیر در این مطالعه میگوید: میلیون ها نورون در هر دقیقه در هنگام سکته می میرند. در سکته های شدید از زمان ورود بیمار به بخش اورژانس برای کادر درمان واضح است، اما مطالعات نشان می دهد که در اکثر سکته های مغزی که علائم خفیف تا متوسط دارند، تشخیص می تواند ساعت ها به تأخیر بیفتد و سپس بیمار ممکن است برای بهترین روش های درمانی واجد شرایط نباشد.

تشخیص سکته مغزی سریع با تست تلفن هوشمند

این سیستم جدید شامل استفاده از تلفن هوشمند برای ضبط حرکات فردی که مشکوک به سکته مغزی و مشاهده حرکات صورت وی است. این نرم افزار برای تشخیص مواردی که ممکن است نشان دهنده سکته مغزی باشد مانند کلمات لکنت دار یا افتادگی عضله صورت طراحی شده است. جهت آموزش دادن هوش مصنوعی به این سیستم برای انجام کار، محققان الگوریتم یادگیری ماشین را با استفاده از مجموعه داده های بیش از 80 بیمار که علائم سکته مغزی را تجربه می کردند، به این سیستم آموزش داده اند.

تاکنون محققان نشان داده اند که فناوری آنها در تشخیص سکته مغزی تقریباً 79% دقیق است که این همان دقت پزشکان اورژانس میباشد. از آنجا که راه اندازی سیستم فقط چند دقیقه به طول می انجامد، ممکن است ثابت شود که یک ابزار بسیار مفید برای مجموعه ابزارهای پزشک های اورژانس در آینده میباشد. علاوه بر این، اگر برای آموزش سیستم از یک مجموعه داده بزرگتر استفاده شود، دستیابی به درجه دقت بیشتری قطعا امکان پذیر است.

این تحقیق در کنفرانس بین المللی مجازی در زمینه محاسبات تصاویر پزشکی و مداخلات کمکی رایانه ای (Medical Image Computing and Computer Assisted Intervention یا MICCAI) تحت عنوان تشخیص سکته مغزی سریع با یادگیری عمیق چند حالته ارائه شده است.


منبع محتوا : اختصاصی مدیرنس
برچسب ها:
نظرات کاربران

مقالات مشابه

ماسک تصفیه کننده هوا LG
ماسک تصفیه کننده هوا LG
۹۹۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
معرفی دستگاه ولو باکس
معرفی دستگاه ولو باکس
۶۷۴۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
معرفی دستگاه آلارم گازهای طبی
معرفی دستگاه آلارم گازهای طبی
۳۶۱۰ ۰۵ فروردین ۱۳۹۷
معرفی دستگاه آتلت گازهای طبی
معرفی دستگاه آتلت گازهای طبی
۱۰۶۹۳ ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
معرفی کنسول بالای تخت بیمار
معرفی کنسول بالای تخت بیمار
۵۹۸۸ ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.