adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

الکتروانسفالوگرافی بیسیم یا wireless

الکتروانسفالوگرافی بیسیم یا wireless
۰۷ آبان ۱۳۹۹
  • ۰
  • ۱۶۵۸

الکتروانسفالوگرافی یا نوار مغز وایرلس (بی سیم) با آماده سازی سریع و استفاده آسان: در این مقاله به پرسش و پاسخ در مورد این دستگاه جدید با  با  آسوین گوناسکار (Aswin Gunasekar)، مدیر عامل شرکت زتو (Zeto) میپردازیم.

دستگاه های الکتروانسفالوگرافی یا نوار مغز (EEG)، در تشخیص و نظارت بر برخی از اختلالات مغزی، مانند صرع و سکته مغزی بسیار مفید هستند.

برای اطلاع از ملاحظات انتخاب این دستگاه ، شما را به خواندن راهنمای خرید دستگاه الكتروانسفالوگراف دعوت میکنیم.

با این حال دستگاه های الکتروانسفالوگرافی معمولا کاربر پسند یا راحت نیستند، زیرا تکنسین های متخصص برای آماده سازی بیماران برای انجام این روش، راه کارهای زمان بری مانند آماده سازی پوست را انجام می دهند. ترکیبی از ژل ها و سیم های نامرتب نیز تجربه ای ناخوشایندی را برای بیماران ایجاد می کند.

نوار مغزی وایرلس

در پاسخ به این نیاز در صنعت تجهیزات پزشکی، شرکت زتو (Zeto Inc)، که یک استارت آپ مهندسی پزشکی مستقر در کالیفرنیا است، دستگاه EEG جدیدی را توسعه داده که مانند کلاه ایمنی دوچرخه سواری بر روی سر قرار می گیرد. هدست برای عملکرد نیازی به ژل و خمیر ندارد و می تواند داده ها را به صورت بی سیم منتقل کند. این شرکت ادعا می کند که سیستم جدیدش می تواند زمان نصب را از 20-30 دقیقه فعلی مورد نیاز سیستم های معمولی به تنها 5 دقیقه کاهش دهد، به طور بالقوه دستگاه  زتو (Zeto) در شرایط اضطراری بسیار مفید است. از همه بهتر، این هدست به یک تکنسین متخصص برای راه اندازی و استفاده نیاز ندارد و بنابراین می تواند به سرعت توسط پرسنل پرستاری یا سایر پزشکان به کار گرفته شود.

نوار مغزی بی سیم

این دستگاه در حال حاضر درمرکز درمانی تحقیقاتی و پزشکی متودیست (Methodist Le Bonheur Healthcare) در ممفیس تنسی مورد آزمایش قرار می گیرد تا ببینند در یک شرایط بالینی چگونه با تجهیزات EEG سنتی مقایسه می شود.

در اینجا یک معرفی ویدیویی از Zeto Inc در مورد فناوری این شرکت آورده شده است:

در اینجا به برخی از سوالات و جواب های مطرح شده در مورد این دستگاه میپردازیم که توسط آسوین گوناسکار (Aswin Gunasekar)، مدیر عامل شرکت زتو (Zeto) پاسخ داده شده است:

 لطفاً درباره دستگاه های الکتروانسفالوگرافی یا نوار مغز (EEG) معمولی و محدودیت های آنها مروری کلی داشته باشید؟

دستگاه های معمولی EEG برای اندازه گیری سر، مشخص کردن محل الکترودها، ساییدن پوست و استفاده از خمیر و الکترودها به پوست سر، به یک تکنسین الکتروانسفالوگرافی آموزش دیده احتیاج دارند و در نهایت بیمار را به جعبه ای با سیم می بندند. این روش زمان می برد، به تکنسین هایی نیاز دارد که باید دائماً کوشا باشند و بیماران نیز یک تجربه ناخوشایند دارند. کمبود تکنسین های EEG این مشکل را بدتر و حتی در بسیاری از بیمارستان ها، اورژانس ها و سایر موارد سرپایی غیرقابل انجام می کند. ویژگی های اساسی مانند دسترسی آسان به داده ها و تفسیر از راه دور برای دستگاه های EEG معمولی در دسترس نیست.

دستگاه جدید ساخته شده توسط Zeto از نظر سرعت و سهولت استفاده چگونه با دستگاه های الکتروانسفالوگرافی یا نوار مغز (EEG) معمولی مقایسه می شود؟

دستگاه یا پلتفرم الکتروانسفالوگرافی سریع زتو که به zEEG نیز معروف است (Zeto’s Instant EEG Platform)، اولین هدست الکترود خشک، بی سیم (وایرلس یا wireless) با زمان آماده سازی تقریبا صفر است که تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA یا Food and Drug Administration) را دریافت کرده است و میتواند برای انجام یک EEG معمولی یا فوری ، بدون نیاز به یک متخصص آموزش دیده استفاده شود. 
دستگاه به سرعت و به راحتی روی سر بیمار قرار می گیرد، دقیقاً مانند کلاه ایمنی دوچرخه. داده ها از طریق یک سیستم عامل ابری سازگار با  سیستم های بیمارستانی و بیمه ای انتقال می یابند، که مشاهده زنده و ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل و تفسیر اختیاری و از راه دور توسط متخصصان مغز و اعصاب را فراهم می کند. زمان آماده کردن الکتروانسفالوگرافی تفسیری (EEG) با موقعیت دهی داخلی معمولا 5 دقیقه است. کل زمان سربار برای تنظیم و تمیز کردن بیمار با هدست زتو (Zeto) معمولاً کمتر از 10 دقیقه است این درحالی است که این کار بیش از 45 دقیقه با EEG معمولی به طول خواهد انجامید.

با توجه به همه گیری کنونی ویروس کرونا، دستگاه Zeto EEG چگونه به کاهش پتانسیل انتقال ویروس کمک می کند؟

به دلیل راحتی و سادگی فناوری استفاده شده در این EEG، و زمان در معرض قرار گرفتن در ارتباط با کارکنان بهداشتی درمانی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. این هدست از الکترودهای یکبار مصرف و و یک آستر اختیاری استفاده می کند که باعث کاهش تماس بین بیمار شده و هدست قابل استفاده مجدد میشود و خطر آلودگی را کاهش می دهد. زتو مطالعاتی در زمینه کاهش انتقال ویروس انجام نداده است. با این حال، نصب سریع تر، عدم نیاز به تمیز کردن بیمار و توانایی نظارت بر ضبط فیلم به صورت زنده از خارج اتاق به کاهش در معرض قرارگرفتن کارکنان کمک می کند.

 چه نوع دستگاه های تلفن همراه با دستگاه Zeto EEG سازگار هستند؟ آیا استفاده از رابط تلفن همراه آسان است؟

اکثر لپ تاپ ها، رایانه های رومیزی و دستگاه های تلفن همراه با قابلیت اجرای آخرین نسخه مرورگر گوگل کروم (Google Chrome)، با دستگاه Zeto EEG سازگار هستند. به کاربران دستگاه های zEEG ، امکاناتی نظیر: دسترسی مبتنی بر وب، پنل مدیریت داده ها، بررسی فیلم، ویژگی های حاشیه نویسی، تجزیه و تحلیل فرکانس زمان، تولید کننده گزارش، تجزیه و تحلیل و به روزرسانی خودکار نرم افزار ارائه می شود. رابط تلفن همراه و همچنین رابط کاربری لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی ، ساده، شهودی و آسان است.

داده ها چگونه منتقل می شوند و چگونه با امنیت داده ها رفتار می کنید؟

امنیت مشتری و داده های بیمار از اهمیت بالاتری برای ما برخوردار است. برای اطمینان از یکپارچگی و در دسترس بودن داده ها در سیستم عامل ما، از کنترل های انطباقی، طراحی فنی و فیزیکی استفاده میشود. داده ها با رمزگذاری استاندارد (AES) در حین استفاده و در حالت استراحت منتقل می شوند. دسترسی به داده ها از طریق پروتکل های احراز هویت و مجوز دقیق کنترل می شود. پلتفرم ابری زتو (Zeto Cloud Platform)، با قوانین HIPAA، الزامات امنیت سایبری اف دی ای(FDA 21CFR820) و کنترل های امنیت سایبری NIST SP800-53 سازگار است.
لطفاً یک مرور کلی از آزمایش فعلی دستگاه در مرکز درمانی تحقیقاتی و پزشکی متودیست (Methodist Le Bonheur Healthcare) در ممفیس تنسی به ما بدهید.

متودست اولین سیستم بیمارستانی در سراسر جهان است که در این آزمایش شرکت می کند که توانایی ها و مزایای فناوری EEG Zeto را در برابر EEG های سنتی مقایسه می کند. این راستی آزمایی در 3 مرحله انجام میشود، 
1) EEG بستری (ICU) برای تشخیص تشنج های بالینی و وضعیت صرع.
2) EEG سرپایی با تکنسین های آموزش دیده EEG .
3) EEG سرپایی با کارکنانی که آموزش دیده نیستند. 

آزمایش فعلی می تواند منجر به دستیابی به موفقیت بالینی شود که نحوه برخورد ما با EEG را در آینده تغییر دهد.


منبع محتوا : اختصاصی مدیرنس
نظرات کاربران

مقالات مشابه

کنترل دیابت با تلفن هوشمند
ماسک تصفیه کننده هوا LG
ماسک تصفیه کننده هوا LG
۱۰۱۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
معرفی دستگاه ولو باکس
معرفی دستگاه ولو باکس
۷۲۱۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
معرفی دستگاه آلارم گازهای طبی
معرفی دستگاه آلارم گازهای طبی
۳۶۵۰ ۰۵ فروردین ۱۳۹۷
معرفی دستگاه آتلت گازهای طبی
معرفی دستگاه آتلت گازهای طبی
۱۰۸۶۷ ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
معرفی کنسول بالای تخت بیمار
معرفی کنسول بالای تخت بیمار
۶۰۶۱ ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.