adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

استاندارد ارگونومی محیط فیزیکی - کاربرد استانداردهای ملی برای افراد با نیازهای خاص INSO-18374

استاندارد ارگونومی محیط فیزیکی - کاربرد استانداردهای ملی برای افراد با نیازهای خاص INSO-18374
۰۱ آبان ۱۳۹۹
  • ۰
  • ۱۳۳۳

پیش گفتار

استاندارد " ارگونومی محیط فیزیکی - کاربرد استانداردهای ملی برای افراد با نیازهای خاص " که پیش نویس آن در کمیسیون های مربوط توسط شرکت کیفیت آفرینان آذر تهیه و تدوین شده است و در چهار صد و چهل و سومین اجلاس کمیته ملی استاندارد مهندسی پزشکی مورخ 1392 / 12 / 20 مورد تصویب قرار گرفته است ، اینک به استناد بند یک ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ، مصوب بهمن ماه 1371، به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر می شود .

برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفت های ملی و جهانی در زمینه صنایع ، علوم و خدمات ، استانداردهای ملی ایران در مواقع لزوم تجدید نظر خواهد شد و هر پیشنهادی که برای اصلاح و تکمیل این استانداردها ارائه شود ، هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه قرار خواهد گرفت . بنابراین ، باید همواره از آخرین تجدید نظر استانداردهای ملی استفاده کرد .

منبع و ماخذی که برای تهیه این استاندارد مورد استفاده قرار گرفته به شرح زیر است :

ISO 28803: 2012, Ergonomics of the physical environment — Application of International Standards to people with special requiren

هدف و دامنه کاربرد

هدف از تدوین این استاندارد، تعیین اصول کلی برای چگونگی کاربرد استانداردهای ملی در زمینه ارگونومی محیط فیزیکی برای استفاده افراد با نیازهای خاص است که، این استاندارد مطابق با اصول طراحی قابل دسترس ارائه شده در راهنمای 71 استاندارد ISO / IEC و با استفاده از اطلاعات ارائه شده در استاندارد 22411 ISO / TR فراهم گردیده است. این استاندارد به یک محیط خاص محدود نمی شود، بلکه اصول کلی ارائه میدهد که اجازه ارزیابی و تخمین، و کمک در توسعه استانداردهای مربوط به محیطهای خاص را فراهم می کند. این استاندارد در محیطهای ساخته شده، همچنین در محیطهای خانگی، وسایل نقلیه و محیطهای بیرونی کاربرد دارد.

این استاندارد به یک هیچ یک از اجزای زیست محیطی خاص محدود نمی شود؛ و شامل ارزیابی محیط های صوتی، محیطهای حرارتی، نور، کیفیت هوا و سایر عوامل زیست محیطی که سلامتی، راحتی و عملکرد افراد با شرایط خاص را تحت تاثیر قرار می دهند، می باشد.

این استاندارد برای تمام کاربران چنین محیطهایی که ممکن است دارای نیازهای خاص باشند، کاربرد دارد.

یادآوری - این به بافت افراد بستگی دارد و ممکن است شامل کودکان، نوزادان، مردان یا زنان، افراد معلول، مسن یا بیمار باشد. یک فرد ممکن است در یک محیط نیاز خاصی داشته باشد که در محیط دیگر نداشته باشد.

ادامه این استاندارد را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.


منبع محتوا : سازمان ملی استاندارد
نظرات کاربران

مقالات مشابه

 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.