adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

استاندارد ارگونومی محیط فیزیکی- ارزیابی محیط به وسیله بررسی محیطی شامل اندازه گیری های فیزیکی محیط و پاسخ های ذهنی افراد INSO-18376

استاندارد ارگونومی محیط فیزیکی- ارزیابی محیط به وسیله بررسی محیطی شامل اندازه گیری های فیزیکی محیط و پاسخ های ذهنی افراد INSO-18376
۰۱ آبان ۱۳۹۹
  • ۰
  • ۶۱۵

پیش گفتار

استاندارد " ارگونومی محیط فیزیکی- ارزیابی محیط به وسیله بررسی محیطی شامل اندازه گیری های فیزیکی محیط و پاسخ های ذهنی افراد" که پیش نویس آن در کمیسیون های مربوط توسط شرکت کیفیت آفرینان آذر تهیه و تدوین شده است و در چهارصد و چهل و سومین اجلاس کمیته ملی استاندارد مهندسی پزشکی مورخ 1392 / 12 / 20 ، مورد تصویب قرار گرفته است، اینک به استناد بند یک ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، مصوب بهمن ماه 1371، به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر میشود.

برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفت های ملی و جهانی در زمینه صنایع ، علوم و خدمات، استانداردهای ملی ایران در مواقع لزوم تجدید نظر خواهد شد و هر پیشنهادی که برای اصلاح و تکمیل این استانداردها ارائه شود ، هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه قرار خواهد گرفت. بنابراین، باید همواره از آخرین تجدید نظر استانداردهای ملی استفاده کرد.

منبع و ماخذی که برای تهیه این استاندارد مورد استفاده قرار گرفته به شرح زیر است :

ISO 28802:2012, Ergonomics of the physical environment — Assessment of environments by means of an environmental survey involving physical measurements of the environment and subjective responses of people

هدف و دامنه کاربرد

هدف از تدوین این استاندارد، ارایه روش بررسی محیطی برای ارزیابی راحتی و بهزیستی ساکنین در محیطهای داخلی و بیرونی است. این موضوع محدود به محیطهای خاص نمی باشد، اما اصول کلی برای امکان ارزیابی و تایید را فراهم می کند.

این استاندارد اصولی برای هدایت بررسی محیطی برای ارزیابی راحتی و بهزیستی افراد در محیطها را ارایه میکند و رهنمودهایی برای طراحی بررسی و همچنین اندازه گیری های محیطی به کار رفته برای تعیین کمی محیط و روش های ارزیابی ذهنی مورد استفاده برای تعیین کمی واکنش ساکنین محیط ارایه می کند.

این استاندارد رهنمودهایی برای طراحی معیارهای ذهنی ارایه نمی کند. این استاندارد برای ساخت سایر محيطها، شامل محیط های وسایل نقلیه و محیطهای بیرونی برای همه ساکنین آن محیط که می توانند به عنوان پاسخ های معتبر به بررسی محیطی در نظر گرفته شوند، کاربرد دارد. ممکن است موارد ویژه ای از انواع محیطهای تعریف شده وجود داشته باشند که باید مد نظر قرار گیرند، اما به هر حال اصول عمومی بیان شده اعمال خواهند شد.

این استاندارد به اجزای محیطی خاص محدود نمی باشد. 

این استاندارد شامل ارزیابی حرارتی محیطها، محیط شنیداری، محیط دیداری و روشنایی، کیفیت هوا و سایر عواملی که می توان برای تاثیر بر راحتی و بهزیستی ساکنین محیطها در نظر گرفت، می باشد.

این استاندارد یک استاندارد ارگونومی پایه است که می توان برای گسترش استانداردهای مربوط به محیطهای ویژه مانند آنچه در ساختمانها یافت می شود، به کار برد.

این استاندارد برای استفاده افرادی که به ارزیابی و بررسی عمومی محیطهای فیزیکی می پردازند، شامل متخصصین ارگونومی و آنهایی که استانداردها و راهنماهایی را برای کاربردهای ویژه توسعه میدهند، به کار می رود.

یادآوری- نتایج بررسی محیطی حاصل از کاربرد این استاندارد ممکن است مشکلات ویژه ای را مشخص کند که نیازمند توصیه کارشناسی باشد.

ادامه این استاندارد را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.


منبع محتوا : سازمان ملی استاندارد
نظرات کاربران

مقالات مشابه

 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.