adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

راهنمای خرید انواع مختلف فشار سنج کدام است؟

راهنمای خرید انواع مختلف فشار سنج کدام است؟
۰۱ دی ۱۳۹۹
  • ۲
  • ۲۱۷۶

دو نوع اصلی فشار سنج خون وجود دارد: دیجیتال و دستی.

فشار سنج های دیجیتال: به طور اتوماتیک فشار خون را اندازه گیری می کنند و میزان اندازه گیری شده را به صورت دیجیتال نمایش می دهند. آنها عمدتاً توسط بیماران برای اندازه گیری فشارشان مورد استفاده قرار می گیرند اما به طور فزاینده ای در حال استفاده توسط متخصصین بهداشت و درمان نیز هستند.

دو نوع فشار سنج دیجیتال وجود دارد:

فشار سنج دیجیتال بازویی: این دستگاه ها که استفاده از آنها بسیار آسان است از یک کاف بازویی و گیج فشار الکترونیکی تشکیل شده اند. اندازه گیری با فشار سنج دیجیتال بازویی ممکن است دردناکتر از مدل های مچی باشد.

فشار سنج دیجیتال مچی : آنها یک کاف دارند که به دور مچ دست قرار می گیرد. گیج فشار الکترونیکی مستقیماً بر روی کاف نصب شده است ، که باعث صرفه جویی در فضا می شود. این دستگاه ها برای بیمارانی که زیاد سفر می کنند ایده آل هستند.

 

بهترین فشار سنج دستی کدام است؟

این فشار سنج های عقربه ای یا  سنتی عمدتاً برای متخصصین درمانی در نظر گرفته شده اند. در این نوع فشارسنج ها اندازه گیری فشار خون بیمار با استفاده از شنیدن صدا (auscultatory) شنیدن انجام می شود. آنها همراه با یک استتوسکوپ و یک کاف قابل باد شدن که به یک گیج فشار عقربه ای متصل است استفاده می شوند.

دو نوع فشارسنج دستی وجود دارد:

فشارسنج دستی یکپارچه با کاف (Cuff-mounted): این دستگاه ها اولین دستگاه هایی بودند که تجاری شدند. گیج فشار آنها مستقیما روی کاف وصل شده است و مقادیر فشار از روی صفحه مدرج عقربه ای خوانده می شود. بسیاری از متخصصان به دلیل دقت بالا از این نوع دستگاه ها استفاده می کنند. با این حال ، به دلیل وزن آنها (گیج فشار بر روی کاف) ، استفاده از این فشارسنج ها برای کودکان یا افراد مسن دشوارتر است. بنابراین ، متخصصین اطفال و سالمندان ترجیح می دهند از فشارسنج های دستی که وزن کمتری دارند استفاده کنند، چرا که در آن مدل ها گیج بر روی کاف نصب نیست.

فشارسنچ خون دستی (Hand-held): این فشار سنج ها محبوب ترین نوع هستند. گیج فشارسنج در همان سطح پوار قرار دارد و نه در روی کاف. پوآر بخشی از فشارسنج است که برای باد کردن کاف استفاده می شود. برخلاف فشارسنج های نصب شده بر روی کاف، مدل های دستی امکان تعویض سریع کاف را فراهم می کنند تا با مورفولوژی بیمار (سایز بازو) مطابق شوند و این کار به سادگی با خارج کردن لوله ای که فشار سنج را به کاف وصل می کند ، قابل انجام است. این یک مزیت غیرقابل انکار برای پزشکان عمومی است که بیماران با سن و وزن های مختلفی دارند. تنها نکته منفی این است که کاربر باید در هر بار استفاده وزن گیج فشار را بر روی پوار تحمل کند.

فشارسنج دستی اسفیگمومانومتر چیست

کدام فشار سنج را باید انتخاب کنید؟ فشار سنج دیجیتال یا فشارسنج دستی؟

هر کدام مزایا و معایبی دارند:

فشار سنج دیجیتال : به طور کلی ، دستگاه های دیجیتال خواندن فشار خون را بسیار آسان تر می کنند. این فشار سنج ها کاملاً اتوماتیک هستند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که کاف را ببندید و دکمه را بزنید. دستگاه به طور خودکار کاف را باد می کند و مقادیر فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را بر روی صفحه نمایش دیجیتال نشان می دهد. بر روی صفحه نمایش می توانید هر دو عدد را  همراه با عدد ضربان قلب بخوانید. برخی از مدلها ویژگی های دیگری مانند تشخیص آریتمی نیز ارائه می دهند. حافظه دستگاه همچنین اجازه می دهد تا اندازه گیری های قبلی نمایش داده شوند ، و آن را برای اندازه گیری شخصی، برای بیمارانی که به دلیل مراقبت های بعدی نیاز به اندازه گیری منظم فشار خون در خانه را  دارند ، فراهم می کند.

فشار سنج مدل های مچی: سبک تر هستند و جابجایی آنها راحت تر از مدل های بازویی است ، که این خود یک مزیت در اندازه گیری شخصی است ، به خصوص برای افرادی که غالباً مسافرت می کنند. با این حال ، اندازه گیری آنها اغلب دقت کمتری نسبت به سایر انواع فشار سنج دیجیتال دارد.

فشار سنج مدل های بازویی: آنها اندازه گیری فشار خون قابل اطمینان تری را انجام می دهند و برای اندازه گیری شخصی در خانه یا برای پزشکان در مراکز درمانی کاملاً مناسب هستند. 

جهت اطلاع از نحوه اندازه گیری فشار با فشارسنج دستی می توانید ویدیوی مربوطه را ملاحظه نمایید.

فشار سنج مدل های مچی

فشار سنج مدل های دستی: فشار سنج دستی عمدتا توسط متخصصین پزشکی استفاده می شود. آنها به طور کلی دقیق تر هستند اما به یک فرایند بی نقص از روش اندازه گیری ، که کاملاً دستی است ، احتیاج دارند.
نصب شده بر روی کاف: مزیت اصلی آنها این است که اندازه گیری بسیار دقیقی را ارائه می دهند. همچنین پزشک را محدود نمی کنند زیرا او مجبور نیست وزن گیج را بر روی کاف تحمل کند. عیب آن نیز در این است که وزن فشارسنج باید توسط بازوی بیمار تحمل شود. بنابراین استفاده از فشارسنج های نصب شده بر روی کاف، در کودکان یا افراد مسن دشوار است.

فشار سنج دستی: این فشارسنج ها دارای کاف های سبک تری بوده و به همین دلیل برای بیمار راحت تر هستند. همچنین بستن آنها بر روی بازوی بیمار آسان تر است و کاف را می توان خیلی سریع تعویض کرد (برخلاف فشارسنج های نصب شده بر روی کاف). در صورت فرسودگی، جایگزین کردن کاف راحت تر خواهد بود.

چه معیارهای دیگری را هنگام انتخاب فشار سنج باید در نظر بگیرید؟

در هنگام خرید فشار سنج برخی معیارها مانند نوع دستگاه (سؤالات 1 و 2)  و یا سایز  کاف (ساده، فنری و غیره) را در نظر بگیرید.

اگر مایل به خرید یک مدل دیجیتال هستید بهتر است وجود امکانات های زیر را بررسی کنید:
- تشخیص آریتمی
- تشخیص حرکت
- علامت فشار خون بالا
- ذخیره اندازه گیری های قبلی
- قابلیت اطمینان / قیمت خوب.

جدیدترین امکانات موجود برای فشار سنج های دیجیتال چیست؟

جدیدترین امکانات موجود برای فشار سنج های دیجیتال چیست؟

فشار سنج های دیجیتال هوشمند به طور فزاینده ای محبوب شده اند و برای اندازه گیری شخصی بسیار مناسب هستند. آنها بسیار ساده و کم حجم هستند و امکان انتقال نتایج از طریق Wifi یا بلوتوث به تلفن های هوشمند ، تبلت یا کامپیوتر شخصی شما را دارند. این بدان معناست که مراقبت دقیق تری را برای بیمار (نظم اندازه گیری ، مقایسه و نظارت بر پیشرفت فشار خون و غیره) انجام می دهند و امکان به اشتراک گذاری اندازه گیری ها با پزشک را میسر می کنند.

فشار سنج دیجیتال هوشمند به بیماران کمک می کند تا اندازه گیری های خود را به طور مرتب در خانه انجام دهند و در اندازه گیری شخصی دچار مشکل نشوند.


منبع محتوا : اختصاصی مدیرنس
نظرات کاربران
  • زهرا صفایی

    من مادرم فشار خون داره و بالای 75 سن داره دقت فشارسنج برای ما خیلی مهم است شما کدام برند رو معرفی می کنید و از نظر شما پیشنهاد بهتری هست برای خرید بعد من فشارسنج دیجیتال برای مادرم بگیرم بهتر هست یا سنتی البته خودم همیشه خونه پیش ایشون هستم

    1
    0
    مدیر سایت

    وقت بخیر ببنید دقت فشار سنج بیشتر به نحوه اندازه گیر توسط خود فرد دارد، ولی اگر منظور فقط خود دستگاه است برندهای ژاپنی نظیر omron پیشنهاد میشود.

    1
    0

مقالات مشابه

راهنمای خرید ترمومتر
راهنمای خرید ترمومتر
۲۱۸۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۷
راهنمای خرید بالابر بیمار
راهنمای خرید بالابر بیمار
۱۶۱۲۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
راهنمای خرید ترمومتر
راهنمای خرید ترمومتر
۲۱۸۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۷
 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.