adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

استاندارد ارگونومی طراحی دسترسی ویژگی های مقایسه ای درخشندگی لامپ های رنگی وابسته به سن افراد INSO-18375

استاندارد ارگونومی طراحی دسترسی ویژگی های مقایسه ای درخشندگی لامپ های رنگی وابسته به سن افراد INSO-18375
۰۱ آبان ۱۳۹۹
  • ۰
  • ۸۰۶

پیش گفتار

استاندارد " ارگونومی طراحی دسترسی ویژگی های مقایسه ای درخشندگی لامپ های رنگی وابسته به سن افراد" که پیش نویس آن در کمیسیون های مربوط توسط شرکت کیفیت آفرینان آذر تهیه و تدوین شده است و در چهارصد و چهل و سومین اجلاس کمیته ملی استاندارد مهندسی پزشکی مورخ 1392 / 12 / 20 ، مورد تصویب قرار گرفته است، اینک به استناد بند یک ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، مصوب بهمن ماه 1371، به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر می شود.

برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفت های ملی و جهانی در زمینه صنایع ، علوم و خدمات ، استانداردهای ملی ایران در مواقع لزوم تجدید نظر خواهد شد و هر پیشنهادی که برای اصلاح و تکمیل این استانداردها ارائه شود ، هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه قرار خواهد گرفت . بنابراین ، باید همواره از آخرین تجدید نظر استانداردهای ملی استفاده کرد .

منبع و ماخذی که برای تهیه این استاندارد مورد استفاده قرار گرفته به شرح زیر است :

ISO 24502:2010, Ergonomics — Accessible design — Specification of age-related luminance contrast for coloured light

هدف و دامنه کاربرد

هدف از تدوین این استاندارد، بیان وضوح درخشندگی مربوط به سن دو لامپ با رنگ های متفاوت است که توسط فردی در هر سنی، با در نظر گرفتن تغییرات مربوط به سن از نظر بازدهی درخشندگی طیفی چشم، دیده می شود.

این استاندارد یک روش پایه محاسبه فراهم می کند که می تواند برای طراحی درخشندگی، علائم دیواری و تابلوها به کار رود. این استاندارد برای لامپ، خویشتاب یا انعکاسی در علائم دیواری و تابلوهایی که تحت شرایط درخشندگی متوسط که دید فوتوپیک" نامیده می شود و تابش طیفی معلوم یا قابل اندازه گیری است به کار می رود.

این استاندارد وضوح درخشندگی برای افراد با سن 10 تا 79 سال را که درمان پزشکی یا جراحی بر روی چشمانشان که ممکن است بر بازده درخشندگی طیفی آنها تاثیر بگذارد نداشته اند بیان می کند.

این استاندارد برای علائم دیواری و تابلوهایی که توسط افراد با عیوب رنگی که بازده درخشندگی طیفی آنها با دید رنگی نرمال متفاوت است، دیده میشوند و همچنین توسط افراد با دید کم دیده می شوند، کاربرد ندارد.

ادامه این استاندارد را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.


منبع محتوا : سازمان ملی استاندارد
نظرات کاربران

مقالات مشابه

 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.