adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

تشخیص فشارخون با فیلمبرداری

تشخیص فشارخون با فیلمبرداری
۱۹ آذر ۱۴۰۱
  • ۱
  • ۱۳۱۶

در دانشگاه استرالیای جنوبی، محققان سیستمی طراحی کردند که به آنها اجازه می دهد فشار خون بیمار را با دوربین اندازه گیری کنند. دوربین از پیشانی بیمارتصویربرداری می کند و به طور خاص روی دو ناحیه تمرکز کرده تا سیگنال های فتوپلتیسموگرافی را دریافت کند، سپس الگوریتم های هوش مصنوعی این داده های نوری را به فشار خون تبدیل می کنند. محققان سیستم خود را بر روی 25 داوطلب آزمایش و تا کنون ثابت کرده اند که تقریباً 90 درصد به اندازه، اندازه گیری فشارخون با کاف سنتی دقت دارد. این سیستم می‌تواند اندازه‌گیری‌های بدون تماس را در کمتر از ده ثانیه انجام دهد و می‌تواند برای غربالگری های بزرگ سلامت یا در موقعیت‌هایی که حداقل تماس برای ایمنی ترجیح داده می‌شود، مانند زمان همه‌گیری، بسیار مفید باشد.

فشار خون یک شاخص کلیدی سلامت است، اما روش ما برای اندازه گیری آن می تواند کمی دست و پا گیر باشد. کاف های بادی می‌توانند ناراحت‌کننده باشند و استفاده از آن‌ها کمی آزاردهنده باشد. اگر بتوانیم یک جایگزین غیرتهاجمی و سریع ایجاد کنیم، می‌توانیم از دردسرهای آن جلوگیری کنیم، به‌ویژه در مواردی که کاهش تماس بین بیماران و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی مطلوب است، مانند زمان همه‌گیری COVID-19.

محققی که در این مطالعه دخیل است، گفت: "پایش فشار خون برای شناسایی و مدیریت بیماری های قلبی عروقی، عامل اصلی مرگ و میر جهانی، که مسئول تقریبا 18 میلیون مرگ در سال 2019 است، ضروری است." علاوه بر این، در 30 سال گذشته، تعداد بزرگسالان مبتلا به فشار خون از 650 میلیون به 1.28 میلیارد در سراسر جهان افزایش یافته است. بخش بهداشت به سیستمی نیاز دارد که بتواند فشار خون را به دقت اندازه گیری کند و خطرات قلبی عروقی را در زمانی که تماس فیزیکی با بیماران ناامن یا دشوار است، مانند زمان شیوع اخیر کووید، ارزیابی کند. اگر بتوانیم این تکنیک را کامل کنیم، به مدیریت یکی از جدی ترین چالش های سلامتی که جهان امروز با آن مواجه است کمک می کند.

تیم سازنده این فناوری در گذشته سیستم‌های مشابهی را توسعه داده‌اند، از جمله الگوریتم‌های پردازش تصویر که می‌تواند ضربان قلب فرد را از فیلم‌های ویدیویی گفته شده با پهپاد تعیین کند، و دیگر الگوریتم‌هایی که می‌توانند پارامترهای مهم مختلفی را در نوزادان از جمله ضربان تنفس، زردی، اشباع اکسیژن و دما اندازه‌گیری کنند.

این فناوری بر روی 25 داوطلب با رنگ پوست متفاوت و در شرایط نوری مختلف محیطی آزمایش شده است. محققان این قرائت‌ها را با خوانش‌هایی که با استفاده از فشارسنج تجاری به‌دست آمدند مقایسه کردند و دریافتند که فناوری مبتنی بر دوربین بدون تماس، تقریباً 90 درصد دقیق است، که نشان می‌دهد به عنوان یک فناوری تشخیصی بسیار مفید است.


منبع محتوا : medgadget
نظرات کاربران

مقالات مشابه

انتخاب استنت مناسب
انتخاب استنت مناسب
۲۷۶۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
راهنمای خرید پیس میکر خارجی
 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.