adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

راهنمای خرید دستگاه رادیوگرافی پرتابل

راهنمای خرید دستگاه رادیوگرافی پرتابل
۳۱ تیر ۱۴۰۰
  • ۰
  • ۳۶۹۵

ملاحظات خرید دستگاه های رادیوگرافی پرتابل یا موبایل

توصیه های مربوط به حداقل الزامات عملکردی دستگاه های رادیولوژی پرتابل به شرح زیر است. نام دیگر این وسیله دستگاه اشعه ایکس پرتابل میباشد.

ویژگی های پیشنهادی به سه دسته تقسیم می شوند: دستگاه های خودران ، دستگاه های هدایت شونده دستی و دستگاه هایی که برای استفاده در خارج از بیمارستان ها طراحی شده اند. راهنمای خرید دستگاه های رادیولوژی یا رادیوگرافی دیجیتال را میتوانید از قسمت راهنمای خرید نیز مشاهده کنید
دستگاه های خودران در هنگام حمل و نقل فشار وارده بر روی تکنسین را کاهش می دهند اما باید به باتری های بزرگ به عنوان منبع اصلی انرژی تکیه کنند. یکی از مولفه های اصلی این دستگاه ها قابلیت مانور آنها بدون به خطر انداختن خروجی اشعه ایکس است. دستگاه با شارژ کامل باید بتواند بدون نیاز به یک منبع تغذیه خارجی و یا شارژ مجدد ، تمام تابش های اشعه ایکس لازم را تولید کند.
دستگاه های هدایت شونده دستی، برای مانور، سنگین می باشند. آنها از طریق برق اصلی تغذیه می شوند و به باتری ها به عنوان منبع اصلی برق متکی نیستند. برخی از دستگاه ها برای گروه بیماران خاصی طراحی شده اند (به عنوان مثال، تصویربرداری نوزادان).
دستگاه های گروه سوم برای استفاده در خارج از بیمارستان ها طراحی شده اند و قابلیت حرکت در آنها ضروری است. این دستگاه ها برای تولید خروجی اشعه ایکس کافی برای تست های ساده طراحی شده اند. آنها باید سبک باشند و جمع کردن ، حمل و انتقال آنها آسان باشند.

رادیولوژی پرتابل سامسونگ

به طور کلی ، مهمترین جنبه هایی که هنگام خرید دستگاه های رادیولوژی سیار باید در نظر گرفت ، سختی و دوام آنها است. طراحی دستگاه ها باید منعکس کننده مصالحه ای بین قدرت مانور ، سهولت استفاده و عملکرد آنها باشد ، بدون اینکه کیفیت خروجی اشعه ایکس کاهش پیدا کند. توصیه می شود که میزان توان مولد اشعه ایکس که به صورت کیلووات (kW) در 100 کیلو ولت اندازه گیری می شود ، برای دستگاه های بیمارستانی 20 کیلووات و برای دستگاه های پرتابل 3 کیلووات باشد.

از دیگر ویژگی های توصیه شده می توان به لامپ سیمولاتور کولیماتور اشاره کرد که به عنوان یک نشانگر ناحیه تابش عمل کرده و به قرارگیری مناسب بیمار نسبت به منبع اشعه ایکس کمک می کند. چرخش 90 درجه تیوب اشعه ایکس در امتداد محورهای افقی و عمودی (x- و z-) برای تمام دستگاه های بیمارستانی نیز ویژگی مهم دیگر می باشد. این ویژگی ها امکان محل قرار گیری دقیق تر و امکان ضبط تصاویر با کیفیت را فراهم می کنند. استاندارد تجهیزات اشعه ایکس، رادیوگرافی و رادیوسکوپی را میتوانید از بخش استاندارد های تجهیزات پزشکی شماهده کنید که تمام استاندارد های ملی ترجمه شده در آن قرار دارد.

ملاحظات دیگر خرید و قیمت

تعدادی از ویژگی ها در مدل های مختلف تولید کنندگان رادیوگرافی موبایل متفاوت است. کنترل اتوماتیک تابش (AEC) و برنامه نویسی آناتومیک اغلب به عنوان آپشن ارائه می شوند.
در بعضی از دستگاه ها ، تابش اشعه ایکس مستقیماً از ولتاژ خط تأمین می شود ، در حالیکه در برخی دیگر ، ولتاژ برق ورودی باتری ای را شارژ می کند که انرژی مورد نیاز تابش اشعه را تامین می کند. دستگاه های موتور دار به باتری احتیاج دارند و جهت ایمنی باید دارای ترمز تصادف بوده و همچنین امکان حرکت دستی برای هدایت دستگاه از درب های چرخشی را داشته باشند.
قیمت دستگاه رادیوگرافی موبایل می تواند از 8000 تا بیش از 400000 دلار باشد و وجود امکانات اضافی باعث افزایش قیمت خرید دستگاه می شود. اگرچه هزینه خرید اولیه یکی از عوامل اصلی در انتخاب محصول است اما خریداران باید مواردی مانند آموزش در محل و گارانتی های طولانی مدت را که در قیمت خرید لحاظ می شوند نیز در نظر بگیرند.
هزینه های تعویض تیوب های اشعه ایکس و فیلترهای جدید نیز باید در نظر گرفته شود. از آنجا که دستگاه های رادیوگرافی سیار نسبت به سایر تجهیزات رادیولوژی پیچیدگی کمتری دارند ، بیمارستانها بیشتر از خرید قرارداد خدمات ، به سرویس دهی تکنسین های تعمیر در محل تکیه می کنند.

رادیولوژی پرتابل زیمنس

ملاحظات زیست محیطی

به عنوان یک نتیجه از افزایش نگرانی های زیست محیطی و حفاظت از منابع، بسیاری از تولیدکنندگان خود را با روش های تولید سبز (green shipping) تطبیق داده اند، بطوریکه ویژگی هایی به محصولات اضافه کرده اند که بهره وری انرژی آنها بهبود یافته و قابلیت بازیافت محصولات بیشتر شده است. علاوه براین مراکز درمانی و سازندگان تجهیزات، فرآیند تطبیق خود را با طرح های سبز (Green initiatives) آغاز کرده اند که طراحی های ساخت و شیوه های کار در سازمان را به کاهش هدرفت و استفاده از مواد بازیافتی تشویق می کند.
به طور کلی ، سیستم های تصویربرداری دیجیتال نسبت به سیستم های غیر دیجیتال ، سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند ، زیرا فرآیندهای دیجیتال نیاز به فیلم های یکبار مصرف و پردازش شیمیایی را از بین می برند.
برخی از شرکت ها در حال تلاش برای کاهش سرب و سایر مواد سمی در دستگاه های رادیولوژی هستند. تنگستن و پلاستیک می توانند در هنگام ساخت جایگزین قطعات سربی شوند. علاوه بر این ، اجزای ساخته شده از مواد قابل بازیافت و سیستم های تولید سبز مطلوب تر می باشند. تعدادی از تولید کنندگان در حال طراحی مجدد اجزای اصلی سیستم مانند تیوب های xray هستند تا مصرف انرژی را کاهش دهند. دفع باتری یکی از نگرانی های مهم زیستی محیطی است. عمر باتری و توانایی مقاومت در برابر شارژهای مکرر نیز باید در نظر گرفته شود.

کدهای UMDNS مرتبط با دستگاه رادیوگرافی پرتابل:

13272- دستگاه رادیوگرافی ، پرتابل


منبع محتوا : موسسه اکری (ECRI)
نظرات کاربران

مقالات مشابه

راهنمای خرید شتاب دهنده خطی
راهنمای خرید شتاب دهنده خطی
۵۰۹۹ ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.