adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

راهنمای خرید اتاقک پزشکی از راه دور

راهنمای خرید اتاقک پزشکی از راه دور
۲۲ تیر ۱۴۰۰
  • ۲
  • ۲۶۷۴

اتاقک های پزشکی از راه دور یا تله مدیسین (telemedicine) که به اتاقک های مشاوره از راه دور یا تله بهداشت نیز معروف هستند ، اتاقک های عمومی هستند که بیمار در آنها از راه دور توسط پزشک معاینه می شود. آنها راه حل های کاملی ارائه می دهند که شامل تجهیزات ضروری یک معاینه پزشکی هستند که می تواند توسط بیمار به طور مستقل مورد استفاده قرار گیرد. در اصل این اتاقک ها برای جبران غیبت حضور پزشکان در مناطق محروم و نقاطی که دسترسی پزشک کم بوده است، طراحی شده بودند. متعاقباً ، علاقه به آنها از زمان شیوع بیماری Covid-19 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. سیستم های تله متری را میتوانید در صفحه محصولات مشاهده کنید.

اتاقک تله مدیسن چگونه کار می کند؟

اتاقک های پزشکی از راه دور به راحتی قابل دسترسی هستند و در مکان های عمومی قرار دارند. این اتاقک ها دارای محیط محصور و عایق صوتی مجهز به یک صندلی هستند که بیمار می تواند جلوی صفحه بنشیند و با پزشک صحبت کند. پزشک و بیمار، هر دو برای تسهیل ارتباط می توانند یکدیگر را ببینند و بشنوند. اتاقک ها به طیف وسیعی از ابزارهای تشخیصی با کاربرد آسان مجهز هستند که به پزشک اجازه می دهد معاینه را از راه دور انجام دهد. آنها همچنین اغلب یک چاپگر دارند تا تبادل اسناد بین بیمار و پزشک را تسهیل کند (به عنوان مثال یک گواهی چکاپ یا نسخه).

اتاق پزشکی از راه دور

مشاوره تلفنی چگونه در یک اتاقک تله مدیسن انجام می شود؟

پزشک و بیمار از طریق فیلم با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. بیمار از دستورالعمل های مراقبت های بهداشتی پیروی می کند و علائم حیاتی خود را به طور مستقل می گیرد. در برخی موارد ، بیمار ممکن است توسط یک دستیار پزشکی مانند داروساز ، دستیار پرستار یا پرستار کمک شود. نتایج بدست آمده از طریق یک رابط امن به پزشک منتقل می شود. سپس پزشک می تواند عملیات تشخیص و معاینه را انجام دهد. در صورت لزوم ، وی همچنین می تواند نسخه تجویز کند.

هنگام انتخاب اتاقک پزشکی از راه دور چه نکات اساسی دیگری باید در نظر بگیرید؟

در هنگام انتخاب اتاقک پزشکی از راه دور باید چندین معیار را در نظر گرفت ، به ویژه سهولت دسترسی به آن ، تعداد وسایل موجود در آن ، سهولت استفاده از این ابزار ، تمیز کردن اتاقک ، عایق صدا و تهویه.

دسترسی به اتاقک: اتاقک باید به راحتی در دسترس و جادار باشد تا بتواند حداقل دو نفر را در خود جای دهد (در صورت نیاز به کمک) ، و برای افراد با تحرک کمتر امکان حضور ویلچر نیز باشد.
تعداد تجهیزات پزشکی موجود: ابزار موجود در اتاقک باید بتواند اکثر معاینه های رایج را پوشش دهد. در داخل اتاقک به طور کلی یک مانیتور فشار خون ، یک دماسنج ، یک استتوسکوپ ، یک اتوسکوپ ، یک ترازو ، یک درماتوسکوپ ، یک اکسی متر و یک اسپیرومتر پیدا می کنید.
سهولت استفاده از تجهیزات پزشکی: از آنجا که این وسایل توسط بیمار به طور مستقل و با کمک پزشک از راه دور مورد استفاده قرار میگیرند ، باید تا حد امکان بصری و کاربر پسند باشند.
بهداشت اتاقک: برای اطمینان از بهداشت اتاقک ، مواد و وسایل باید به راحتی تمیز و ضد عفونی شوند. اتاقک های تله مدیسین معمولاً سطح کار شفاف و بدون نیاز به نظافت و فاقد صفحه کلید ، ماوس یا نمایشگر قابل رویت برای تجهیزات پزشکی را ارائه می دهند. تمیز کردن با ضد عفونی کننده خودکار اشعه ماورا بنفش و با استفاده از یک جعبه ضدعفونی کننده که وسایل پزشکی در آن قرار می گیرد انجام می شود.
عایق صدا بودن اتاقک: عایق صدا بودن اتاقک پزشکی از راه دور برای اطمینان از محرمانه بودن مشاوره ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
سیستم تهویه اتاقک: یک سیستم تهویه مناسب برای اطمینان از یک محیط سالم در داخل ضروری است.
کجا می توان اتاقک پزشکی از راه دور را نصب کرد؟
اتاقک های پزشکی از راه دور به طور کلی برای نصب در مکان های عمومی در نظر گرفته شده اند ، اما راه حل های متناسب با ساختارهای مراقبت های بهداشتی نیز وجود دارد.
در اینجا مکان های عمومی وجود دارد که می توان اتاقک پزشکی از راه دور را نصب کرد:
•    تالارهای شهر
•    داروخانه ها
•    شرکت ها
•    مدارس
•    فروشگاه ها و سوپرمارکت ها
به عنوان مثال ، چندین خرده فروش اتاقک های پزشکی از راه دور را در فروشگاه های خود قرار داده اند ، با این شعار: مشورت در کمتر از 15 دقیقه.
در اینجا به برخی از سازمان های مراقبت های بهداشتی درمانی که می توان اتاقک پزشکی از راه دور را نصب کر اشاره میکنیم:
•    بیمارستان ها
•    خانه های سالمندان و خدمات مراقبت از سالمندان
•    کلینیک ها
•    مراکز بهداشتی درمانی و غیره

اتاق تله مدیسن

محدودیت های خرید اتاقک پزشکی از راه دور چیست؟

ما می توانیم چهار محدودیت اصلی مربوط به خرید اتاقک از راه دور پزشکی را ذکر کنیم: اندازه ، نیاز به اتصال به اینترنت خوب ، قیمت و در دسترس بودن پزشکان.
اندازه: اتاقک های پزشکی از راه دور فضای زیادی را اشغال می کنند ، بنابراین داشتن یک مکان به اندازه کافی بزرگ برای نصب ضروری است.
کیفیت اتصال به اینترنت: اتصال اینترنت باید عالی باشد تا از انتقال صاف و با کیفیت فیلم و استفاده بهینه از ابزارهای متصل اطمینان حاصل شود. این می تواند در بعضی از مناطق روستایی که سرعت اتصال به اینترنت پایین است ، یک مشکل واقعی باشد. هنگام نصب اتاقک پزشکی از راه دور ، انتخاب ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) بسیار مهم است.
قیمت: اتاقک های پزشکی از راه دور دستگاه های گران قیمتی هستند که نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارند.
در دسترس بودن شبکه ای از پزشکان: مزیت اتاقک پزشکی از راه دور به دسترسی سریع پزشک مرتبط است به طوری که زمان انتظار فقط چند دقیقه است. به طور متوسط ، زمان انتظار در حدود هفت دقیقه در مقایسه با چند ده دقیقه برای یک مشاوره سنتی است.


نظرات کاربران
  • علی صادقی

    جالبه این دستگاه در دوران کرونا خیلی میتونست به کمک کادر درمان و بیماران بیاد، یا برای نقاط محروم خیلی چیز جالب و کاربردیه به نظر میرسه

    2
    0
    مدیر سایت

    ممنون از نقطه نظر شما در مورد اتاقک تله مدیسن

    0
    0

مقالات مشابه

SELECT a.id,name,title,duration,la,view,publish_date FROM new_content a,new_modules_catogory b where id>0 and a.id=b.page_id and b.type=11 and site='main' and la='fa' and a.status=1 and a.publish_date<=1710846595 and b.cat_id=189 and a.id NOT IN (1652) group by b.page_id order by a.view limit 0,5
راهنمای خرید ترمومتر
راهنمای خرید ترمومتر
۲۰۹۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۷
راهنمای خرید بالابر بیمار
راهنمای خرید بالابر بیمار
۱۵۹۷۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
راهنمای خرید ترمومتر
راهنمای خرید ترمومتر
۲۰۹۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۷
 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.