adsآموزش حرفه ای تجهیزات پزشکی!

آیا نتایج آزمایش سریع کرونا قابل اعتماد است؟

آیا نتایج آزمایش سریع کرونا قابل اعتماد است؟
۳۰ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰
  • ۲۳۹۴

کرونا یا کوید (COVID-19)  یک بیماری تنفسی است که می تواند باعث بیماری های شدید شود ، به ویژه در افرادی که شرایط خاص قبلی مانند دیابت ، چاقی و فشار خون بالا دارند.

دو نوع آزمایش معمولاً برای تشخیص عفونت فعلی سارس کوید (SARS-CoV-2) یا ویروس کرونا ، استفاده می شود.

نوع اول آزمایش های واکنش زنجیره ای پلیمر (PCR) است که به آن آزمایش های تشخیصی یا آزمایش های مولکولی نیز گفته می شود. اینها می توانند با تشخیص مواد ژنتیکی ویروس کرونا به تشخیص بیماری کوید کمک کنند. آزمایشات پی سی آر(PCR)  بعنوان استاندارد اصلی برای تشخیص توسط مرکز معتبر کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (CDC) در نظر گرفته شده است.

نوع دوم آزمایشات آنتی ژن است. اینها با جستجوی مولکول های خاصی که در سطح ویروس SARS-CoV-2 یافت می شود ، به تشخیص کرونا کمک می کند.

آزمایشات سریع یا رپید تست ها، آزمایشات کرونایی هستند که می توانند در مدت 15 دقیقه نتیجه ای را به دست آورند و نیازی به تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی ندارند. اینها معمولاً به شکل آزمایش های آنتی ژن انجام می شوند.

اطلاعات بیشتر در مورد خرید تست سریع کرونا دیابیس را میتوانید در این صفحه مشاهده کنید.

اگرچه آزمایشات سریع می توانند نتایج سریع را ارائه دهند ، اما به اندازه آزمایشات پی سی آر (PCR) دقیق نیستند. برای آگاهی از میزان دقیق تست های سریع و زمان استفاده از آنها به جای آزمایش PCR ، به خواندن این مقاله ادامه دهید

رپید تست کرونا یا آزمایش سریع کرونا چقدر دقیق است؟
آزمایشات سریع کرونا اغلب در عرض چند دقیقه نتیجه می دهد و نیازی به تجزیه و تحلیل در آزمایشگاه توسط متخصص نیست. اکثر تست های سریع ، آزمایش های آنتی ژنی هستند و گاهی اوقات این دو عبارت به جای یکدیگر استفاده می شوند. سی دی سی (CDC) استفاده از عبارت "سریع" را برای توصیف آزمایشات آنتی ژن متوقف کرد ، زیرا FDA آزمایش های آنتی ژن آزمایشگاهی را نیز تأیید کرده است.

آزمایشات سریع ، که به آنها رپید تست نیز گفته می شود ، می تواند در مکان های زیر انجام شود:

  • در خانه 
  • مطب پزشک
  • داروخانه ها
  • کلینیک های مدرسه
  • فرودگاه ها
  • مراکز بهداشت 

در طول آزمایش ، شما یا یک متخصص پزشکی، یک سواب پنبه را در بینی ، گلو یا هر دو قرار می دهید تا مخاط و سلول ها را جمع آوری کنید. سپس نمونه شما معمولاً روی نواری اعمال می شود که در صورت مثبت بودن تست کرونا رنگ آن تغییر می کند.

اگرچه این آزمایش ها نتایج سریع ارائه می دهند ، اما به اندازه آزمایشات آزمایشگاهی دقیق نیستند زیرا برای گزارش نتیجه مثبت به ویروس بیشتری در نمونه شما نیاز دارند. آزمایشات سریع خطر بالایی برای نتیجه منفی کاذب دارد. منفی کاذب به این معنی است که این آزمایش نشان می دهد که در واقع کرونا ندارید.

چقدر احتمال دارد رپید تست اشتباها بگوید تست شما منفی است؟

مروری بر مطالعات انجام شده در مارس 2021 ، نتایج 64 مطالعه صحت آزمایش را مورد ارزیابی قرار داده و آزمایشات آنتی ژن سریع یا مولکولی سریع تجاری را ارزیابی کرده است.
محققان دریافتند که دقت آزمایش ها بطور قابل توجهی متفاوت است. در اینجا نگاهی به یافته های آنها می اندازیم.

دقت برای افراد مبتلا که علائم بیماری کرونا را دارند:

برای افراد مبتلا به علائم کرونا ، آزمایشات به درستی به طور متوسط 72 درصد از مواقع مثبت را تشخیص میداد. محققان تقریبا 95 درصد مطمئن بودند که این درصد اعلام شده بین 63 تا 79 دقیق است و درست کار میکند.

دقت برای افرادی که علائم کرونا ندارند:

محققان دریافتند که افراد بدون علائم در 58.1 درصد از آزمایش های سریع به درستی مثبت بودند. محققان تقریبا 95 درصد مطمئن بودند که این درصد اعلام شده بین 40 تا 74 دقیق است و درست کار میکند.

دقت در اولین هفته علائم در مقابل هفته دوم

آزمایشات سریع با دقت بیشتری در صورت تجویز در هفته اول علائم ، نتیجه مثبت کرونا را ارائه می دهد. محققان دریافتند آزمایش های سریع به طور متوسط در 78.3 درصد موارد طی هفته اول کرونا را به درستی تشخیص داده است.
در هفته دوم ، میانگین به 51 درصد کاهش یافت.

شماره تماس جهت خرید رپید تست کرونا  به صورت تک و عمده : 02833830 داخلی 204

شماره واتساپ: 09044756698

تفاوت بین مارک های رپید تست کرونا

محققان طیف وسیعی از دقت بین تولیدکنندگان این رپید تست ها را پیدا کردند.

برند کوریس بایو کانسپت (Coris Bioconcept)  بدترین نمره را به دست آورد و تنها در 34.1 درصد موارد ، نتیجه مثبت کرونا را ارائه کرد. برند بایوسنسور (SD Biosensor STANDARD Q) بالاترین نمره را داشت و نتیجه مثبت کرونا را در 88.1 درصد از افراد به درستی تشخیص داد. دقت آزمایش سریع کرونا دیابیس در اینجا آورده شده است.

در مطالعه دیگری که در آوریل 2021 منتشر شد ، محققان دقت چهار نوع آزمایش آنتی ژن سریع کرونا را مقایسه کردند. محققان دریافتند که هر چهار آزمایش تقریباً نیمی از یک مورد مثبت کرونا را تشخیص داده و تقریباً در تمام مدت یک مورد منفی کرونا را به درستی شناسایی کرده اند.

در اینجا خلاصه ای از یافته های آنها آورده شده است:

دقت رپید تست های کرونا

احتمال نتیجه مثبت کاذب در رپید تست کرونا:

آزمایشات سریع به ندرت نتیجه مثبت کاذب می دهند. مثبت کاذب زمانی است که تست کرونا مثبت است در حالی که در واقع آن را ندارید.

در بررسی مارس 2021 مطالعاتی که قبلاً ذکر شد ، محققان دریافتند که آزمایشات سریع به درستی نتیجه مثبت کووید 19 را در 99.6 درصد افراد نشان می دهد.

اگر دقت کمتری دارد ، چرا از آن استفاده می شود؟

علیرغم شانس نسبتاً زیاد برای گرفتن نتیجه منفی کاذب ، آزمایش سریع کرونا مزایای متعددی نسبت به آزمایشات PCR دارد.

مزایای رپید تست یا آزمایش سریع کرونا

می تواند نتایج را در عرض چند دقیقه به جای روز ارائه دهد
قابل حمل تر و قابل دسترسی تر از آزمایشات آزمایشگاهی هستند
هزینه کمتری نسبت به آزمایشات دارند
نیازی به متخصص یا آزمایشگاه ندارد
بسیاری از فرودگاه ها ، سالن ها ، پارک های موضوعی و سایر مناطق شلوغ آزمایش سریع کوید 19 را برای غربالگری موارد مثبت احتمالی ارائه می دهند. آزمایشات سریع نمی تواند به هر مورد کرونایی برسد ، اما می تواند حداقل برخی موارد را که در غیر این صورت مورد توجه قرار نگرفته اند ، تشخیص دهد.
اگر نتیجه آزمایش سریع منفی بود اما هنوز علائم آن را داشتید چه باید کرد؟
اگر آزمایش سریع شما نشان دهد که شما به ویروس کرونا مبتلا نیستید اما علائم کرونا را دارید ، ممکن است منفی کاذب دریافت کرده باشید. ایده خوبی است که نتیجه منفی خود را با آزمایش دقیق تر پی سی آر تأیید کنید.

سایر آزمایشات COVID-19 چقدر دقیق است؟

تست های PCR عموماً دقیق تر از آزمایش های سریع هستند. سی تی اسکن به ندرت برای تشخیص کرونا استفاده می شود. آزمایشات آنتی ژن می تواند برای تشخیص عفونت های گذشته استفاده شود.

آزمایش پی سی آر PCR کرونا

آزمایشات PCR کووید همچنان استاندارد اصلی برای تشخیص کرونا هستند. مطالعه ژانویه 2021 منبع معتبر نشان داد که آزمایشات PCR مخاط در 97.2 درصد موارد به درستی COVID-19 را تشخیص می دهد.

سی تی اسکن برای تشخیص کرونا

سی تی اسکن عموماً برای تشخیص کرونا استفاده نمی شود ، اما با شناسایی مشکلات ریه می تواند به طور بالقوه کرونا را شناسایی کند. با این حال ، آنها نسبت به آزمایش های دیگر کاربرد کمتری دارند و در رد سایر انواع عفونت های تنفسی مشکل دارند.

در همان مطالعه ژانویه 2021 مشخص شد که سی تی اسکن یک مورد مثبت کرونا را 91.9 درصد از مواقع را تشخیص می دهد اما تنها یک مورد منفی کرونا را 25.1 درصد از مواقع به درستی تشخیص می دهد. یعنی مثبت کاذب در این نوع آزمایش بالاست.

آزمایشات آنتی بادی کرونا

آزمایش آنتی بادی به دنبال پروتئین های ساخته شده توسط سیستم ایمنی بدن شما ، به نام آنتی بادی است که نشان دهنده عفونت قبلی کروناویروس است. به طور خاص ، آنها بدنبال آنتی بادی هایی به نام IgM و IgG هستند. آزمایش آنتی بادی نمی تواند عفونت فعلی کروناویروس را تشخیص دهد.

مطالعه ژانویه 2021 نشان داد که آزمایش آنتی بادی IgM و IgG به ترتیب در 84.5 و 91.6 درصد موارد وجود این آنتی بادی ها را به درستی تشخیص داد.

شماره تماس جهت خرید رپید تست کرونا به صورت تک و عمده : 02833830 داخلی 204

شماره واتساپ: 09044756698


منبع محتوا : healthline
نظرات کاربران

مقالات مشابه

تقابل کرونا و بیماری ایدز
تقابل کرونا و بیماری ایدز
۱۰۳۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
قیمت واکسن کرونا شرکت مدرنا
قیمت واکسن کرونا شرکت مدرنا
۱۲۹۷ ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
 دوره های آموزشی کاربردی بازرگانی تجهیزات پزشکی

جدیدترین محصولات

همه محصولات تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی

همه شرکت های تجهیزات پزشکی

آخرین ویدیو ها

همه ویدیو های تجهیزات پزشکی
شرکت مدیرنس ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی
آموزش بازرگانی تجهیزات پزشکی ۰۲۸-۳۳۸۳۰۰۰۰ داخلی ۲۰۴
متشکریم، نظر شما ثبت گردید.پس از تایید مدیر سایت در وبسایت نمایش داده می شود.